ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, הודיע היום (רביעי) כי תוכנית השלום האמריקאית לא תפורסם לפני הבחירות בישראל, זאת בניגוד לדבריו של הנשיא לפני יומיים כי ייתכן ויפרסם את התוכנית לפני הבחירות ב-17 בספטמבר. "החלטנו כי לא נפרסם את תוכנית השלום (או חלקים ממנה) לפני הבחירות בישראל", כתב גרינבלט בטוויטר.



כזכור, בשיחה עם עיתונאים במהלך פגישתו עם עמיתו המצרי עבד אל־פתאח א־סיסי, בשולי פסגת הG7 בצרפת, הודה טראמפ כי המבוי הסתום הפוליטי בישראל מאז הבחירות באפריל הציב קשיים בפני הניסיונות לקדם הסדר. "בקרוב נדע מי יהיה ראש הממשלה", אמר. "לא יהיה הסכם לפני הבחירות, אני לא חושב. אבל אני חושב שאתם עשויים לראות מה ההסכם לפני הבחירות".

We have decided that we will not be releasing the peace vision (or parts of it) prior to the Israeli election.

— Jason D. Greenblatt (@jdgreenblatt45) August 28, 2019


עם זאת, חתנו ויועצו הבכיר ג'ראד קושנר אמר ל"מעריב" שאינו יכול לאשר שאכן כך יהיה. בשבוע שעבר נשמע טראמפ אחרת, כאשר אמר: "כנראה נמתין עם פרסום תוכנית השלום של המזרח התיכון עד לאחר הבחירות בישראל". הוא לא הסביר אתמול את הסיבה לשינוי בעמדתו. 



במהלך הפסגה הציג טראמפ בכמה פגישותיו את עיקרי תוכנית השלום שלו. הוא גם הביע את ביטחונו כי הישראלים, ובייחוד הפלסטינים, יהיו מעוניינים מאוד לקדם את ההסכם, לאחר שהממשל החליט על הפסקת הסיוע לרשות בשל עמדותיה נגד התוכנית ונגד מדיניות ארה"ב כלפי ישראל. "אני חושב שהפלסטינים יהיו שמחים לקבל שוב את המימון האמריקאי ולכרות הסכם", אמר.