מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הצהיר הלילה (שבת) כי לארצות הברית יש מידע מהימן כי מכלית הנפט "אדריאן דריה" ששוחררה לאחר שנתפסה בגיבלרטר ושמה שונה מ"גרייס 1", נמצאת בדרכה לסוריה. המכלית שוחררה לפני כשבועיים על ידי הרשויות בגיבלרטר, זאת למרות המחאות מצד האמריקאים.

"שר החוץ האיראני זריף הבטיח לבריטניה כי המכלית של משמרות המהפכה לא תגיע לסוריה. יש לנו מידע כי היא בדרכה לנמל טרטוס שבסוריה. מקווה שתשנה את מסלולה. זו הייתה טעות גדולה מאוד לבטוח בזריף", כתב פומפאו בטוויטר.
 
עוד הוסיף פומפאו: "ארצות הברית לא תעמוד בצד בזמן שאסד משתמש בנפט איראני להטיל אימה על העם שלו".

FM @JZarif guaranteed to the UK that the IRGC oil tanker #Grace1 / #AdrianDarya1 would not head to Syria. We have reliable information that the tanker is underway and headed to Tartus, Syria. I hope it changes course. It was a big mistake to trust Zarif. pic.twitter.com/ZJ06MWjvCO

— Secretary Pompeo (@SecPompeo) August 30, 2019  

המכלית, שנתפסה ב-4 ביולי על ידי הבריטים בסמוך לגיבלרטר, חשודה בכך שהעבירה כ-2.1 מיליון מיכליות נפט לסוריה תוך הפרה של סנקציות אירופאיות. שבועיים לאחר שנתפסה המכלית, משמרות המהפכה של איראן תפסו מכלית של בריטניה ליד מצרי הורמוז, תחת האשמה של הפרת כללים ימיים. בריטניה התייחסה למעשה כבלתי חוקי.