ממשיכים לגנות את ה"מלחמה הכלכלית": שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף כתב בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר היום (שבת) כי האיומים האמריקאיים שמופנים כלפי איראן הם ניסיון למנוע מטהרן למכור נפט למקורות "מסורתיים", לדבריו. 

"ארה"ב מנעה את אמצעי ההתגוננות שלנו - בנינו טילים, וארה"ב התלוננה", כתב עוד שר החוץ האיראני. "ארה"ב ניסתה למנוע מאיתנו לייצר דלק גרעיני - הכנו כזה וארה"ב התלוננה. כעת אמריקה מערבת עצמה באמצעים פיראטיים ומאיימת למנוע מאיתנו (איראן) למכור נפט ללקוחות מסורתיים".

שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית, פנה בסוף ציוצו לשר החוץ האמריקאי, ומקורב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מייק פומפאו, וכתב: "תפסיק לנדנד, פומפאו, אנו נמשיך למכור נפט לכל הלקוחות, ולכל מי שירצה לקנות".

כזכור, לפני כשלושה חודשים, נציג ממשל טראמפ לענייני איראן, בריאן הוק, הודיע כי ארה"ב תטיל סנקציות על כל מדינה שרכשה נפט מאיראן לאחר ה-2 למאי. "המדיניות האיתנה שלנו היא לאפס לחלוטין את כמות רכישת הנפט האיראני", אמר הוק. בינתיים, על פי הוול סטריט ג'ורנל, רק לסין והודו יש אישור להמשיך לרכוש נפט איראני - וגם הוא עשוי להתבטל בקרוב.