מיליוני תושבים מפלורידה ועד לצפון קרוליינה עוקבים באדיקות אחרי התקדמות ההוריקן "דוריאן", שאחרי שיסיים את ביקורו בבהאמה צפוי לבצע פניה חדה לעבר החוף הדרום-מזרחי של ארה"ב. הרשויות הזהירו מפני פגיעה קשה וציינו כי גם אם הסופה לא תפגע באופן רציני בערים בפנים הארץ, היא עלולה לפגוע במישור החוף עם רוחות חזקות וגלים גבוהים.
בפלורידה החלו תושבים להתפנות מבתיהם, ומושלי דרום קרוליינה וג'ורג'יה, הורו על פינוי חובה של כל העיירות בחופי המדינות החל מ-12 בצהריים (שעון מקומי). הפינוי בדרום קרוליינה מקיף כ-830,000 בני אדם, שחלקם מתפנים מבתיהם בפעם הרביעית בארבע השנים האחרונות, ובג'ורג'יה מדובר בכ-540 אלף בני אדם.
כמו כן בוטלו למעלה מ-600 טיסות שתוכננו להמריא היום משדות תעופה בארה"ב או אליהם. רוב הביטולים בשדות התעופה של מדינת פלורידה. על פי הדיווחים, שדות התעופה באורלנדו ופורט לודרדייל הודיעו שייסגרו לחלוטין החל מהשעה 12 בצהריים (שעון מקומי).

כאמור "דוריאן" השווה את השיא של ההוריקן האטלנטי החזק ביותר שאי פעם הכה בחוף, בדומה ל"הוריקן יום העבודה" של 1935. הוא שני רק להוריקן "אלן" מ-1980 שהגיע לשיא של כ-305 קמ"ש, אך לא הגיע אל החוף. "הסוף עלול להיות קטלני", אמר סמואל באטלר, סגן מפקד המשטרה באיים. "אנו מבקשים ממכם, מתחננים אליכם, מפצירים בכם שתלכו למקום בטוח".

הסופה הכתה אמש באיי הבהאמה והיא מוגדרת כסופה האטלנטית השנייה החזקה ביותר שהתקרבה אל יבשת ארה"ב. ממרכז ההוריקן הלאומי של ארה"ב נמסר כי הרוחות העוצמתיות וה"הרסניות" של הסופה הופכות אותה ל"קטסטרופלית". 



עוד נמסר מהמרכז כי הסופה הכתה באיי הבהאמה היום כשהיא בעוצמה בדרגה 5 (הגבוהה ביותר בסולם) ובעלת רוחות בעוצמה של 295 קמ"ש. תושבי הבהאמה דיווחו על עצים שנשברו ורציפים שנהרסו כליל עוד לפני בואה של הסופה.



באי גרייט גואנה קיי החלו הגלים לשטוף את שטח האי הקטן, שגודלו כ-14 ק"מ ורוחבו רק כקילומטר וחצי, ולהציף את האי כולו. בעוד החשמל באי נותק התפנו רוב תושביו מהמקום לאזורים הסמוכים. 



תושב האי, טום קרנן, אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "זהו ההוריקן החזק ביותר שאי פעם פגע באיי הבהאמה. לפני כמה ימים אמר ראש הממשלה שכל תושבי איי האבאקו (איים באיי הבהאמה) צריכים לעזוב מיד". 






חזאים צופים כי בשעות הערב ביום שני או שעות הבוקר ביום שלישי תגיע הסופה לחופי פלורידה, כשהיא בעלת פוטנציאל לגרום נזק גדול בפלורידה, ג'ורג'יה וצפון קרוליינה. כעת החוף הדרום מזרחי של ארה"ב, מדרום פלורידה דרך קרוליינה, נמצא בסיכון. תושבים רבים במדינות אלו החלו להתפנות ממקום מגוריהם בימים האחרונים עם קבלת הדיווחים על בואה של הסופה. 



גורמים רשמיים אמרו כי כעת מדובר בסערה החזקה ביותר שנרשמה באיי הבהאמה. מהמרכז הלאומי להוריקן נמסר כי הם צופים ל"גשמים עזים המסוגלים לייצר שיטפונות מסכני חיים" בפלורידה. 



תושבי פלורידה מתכוננים לבואה של הסופה, צילום: רויטרס