על רקע המתיחות עם איראן: בריטניה שוקלת לשלוח כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"ם) למפרץ הפרסי. לפי הדיווח ב-"סקיי ניוז", ברשותו של חיל-האוויר הבריטי יש עדיין כלי טיס הממוקמים בכווית הסמוכה, כאשר נכון לימים אלו משימתם היא לטוס מעל עיראק וסוריה. עם זאת, ניתן יהיה להטיל עליהם את המשימה מחדש, כך שיפקחו גם על אזור המפרץ הפרסי, אם תתקבל ההחלטה. בארצות הברית כבר יש מטוסי מעקב הפועלים מעל המפרץ, ואילו גם אוסטרליה שולחת מטוס סיור ימי לאזור, כל זאת חלק מקואליציה שהוקמה כדי להגן על הספינות באזור.



עוד עולה מהדיווח, כי כוחות חיל הים האיראניים חוקרים ספינות מסחריות, ובמיוחד את אלו הנושאות דגל בריטניה. כזכור, בחודש יולי האחרון השתלטה איראן על מכלית נפט בריטית ששטה במפרץ הפרסי בטענה להפרת הדין הבינלאומי, והמכלית טרם שוחררה. הקומודור דין באסט אמר לסקיי ניוז כי"האיום הישיר על ספינות הסחר הבריטיות עדיין עומד. לא ראינו שום דבר שרמז שאיראן עומדת בהתחייבויותיה הבינלאומיות".

תקיפת מכלית במפרץ הפרסי. צילום: רויטרס
תקיפת מכלית במפרץ הפרסי. צילום: רויטרס


באסט הוסיף ואמר: "בעוד אנו קוראים לאיראן לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות, הצי המלכותי - המלחים שלי, הנחתים שלי והספינות שבפיקודי מוכנים לחלוטין להגן ועל ספינות הסחר הבריטיות".

רב החובל של מונטרוז, המפקד וויל קינג, אמר כי חיל הים יישאר באזור בעתיד הנראה לעין: "אני חושב שיש עדיין איום של הפרעות ומכשולים, אך אנו נמצאים בעמדה חזקה להמשיך ולספק את ההגנה הזו כל עוד זה נצטרך".