נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ממשיך במאמציו לארגן פגישה בין נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לנשיא איראן חסן רוחאני בסוגיית הסכם הגרעין בין המעצמות לרפובליקה האסלאמית. כך אישר ל"מעריב" דיפלומט צרפתי בכיר. מפגש הפסגה אמור להיערך במהלך עצרת האו"ם הקרובה בניו יורק. 
 
דובר ממשלת איראן, עלי רביאי, אמר כי רוחאני עשוי להיפגש עם טראמפ אם פגישה כזאת תשרת את האינטרסים של איראן. גם אם, לדבריו, "אין שום סיבה להיפגש עם מסית בנסיבות הנוכחיות". בנושא משבר הסכם הגרעין אמר הדובר האיראני: "חלה התקרבות בעמדותיהן של איראן וצרפת". אלא שנשיא איראן עצמו נשמע הרבה פחות מחויב לפגשיה כזאת. בנאום הבוקר אמר כי התשובה של איראן לשיחות ישירות עם וושיגנטון תמיד תהיה שלילית. "מעולם לא התקבלה החלטה לגבי שיחות עם ארצות הברית והיו הרבה הצעות לשיחות כאלה, אבל התשובה שלנו תמיד תהיה שלילית", אמר בפרלמנט בטהרן. 
 
סגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקג'י, הגיע אתמול לפריז בראש משלחת דיפלומטים ובהם כלכלנים, וקיים שיחות במשרד החוץ הצרפתי שמטרתן למנוע נסיגה נוספת מצד איראן ממחויבויותיה בהסכם הגרעין. מקרון מציע לאיראן אשראי בגובה 15 מיליארד דולר תמורת חזרה מלאה להסכם. 
 

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף יצא לפגישות במוסקבה. במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, אמר זריף: "היו לנו דיונים טובים עם מדינות אירופה. איראן מקבלת בברכה את ההצעה הרוסית לאבטחת כלי השייט במפרץ הפרסי". זריף התייחס לשלב השלישי בנסיגת איראן ממחויבותה במסגרת הסכם הגרעין ואיים: "שלב זה מתנהל לפי התוכנית ובהחלט נעשה זאת אם מדינות אירופה לא יעמדו בהתחייבויותיהן. אנחנו תמיד מוכנים למו"מ והצעדים שלנו הפיכים. ברגע שאירופה תיישם את הסכם הגרעין באופן מלא, כך נעשה גם אנחנו. זה חסר משמעות להמשיך במחויבויות ההסכם באופן חד צדדי אם איננו נהנים מהיתרונות שהובטחו לנו על ידי השותפות האירופיות". 
 
צרפת פועלת גם להפיג את המתיחות בין ישראל לחיזבאללה. שלשום העבירה מסר מראש הממשלה חרירי ומהחיזבאללה כי אירוע התקיפה משטח לבנון "הסתיים". משרד החוץ הצרפתי קרא לשני הצדדים להפגין איפוק מירבי והדגיש כי צרפת קיימה מגעים רבים מאז תחילת התקריות כמו שיחותיו של הנשיא מקרון עם ראש הממשלה נתניהו ועם נשיא איראן רוחאני. ראש הממשלה נתניהו, שאליו התקשר מקרון לפני השיחה עם רוחאני, העביר באמצעות נשיא צרפת מסר של אזהרה לחיזבאללה ולאיראן וציין שלא זה הזמן למשא ומתן עם איראן.