שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר הערב (שלישי) כי נשיא איראן, חסן רוחאני, יודיע בקרוב על צמצום נוסף בהתחייבויות של איראן, במסגרת הסכם הגרעין. זריף אמר שהצעד ייצא לפועל עד סוף השבוע, אם מדינות אירופה לא יפעלו לפתרון הסוגיות המטרידות את איראן בנושא. עם זאת, הדגיש כי לא מדובר בצעד שיביא ל"סיום השיחות".

בתוך כך, ארצות הברית הטילה סנקציות חדשות על איראן, בין השאר על סוכנות החלל האיראנית והמרכז האיראני למחקר חלל. לדברי מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, ארה"ב החליטה על הטלת הסנקציות בעקבות מעורבות סוכנויות החלל האיראניות ב"פעילויות רגישות".

אתמול הודיעו האיראנים כי הם מוכנים לנקוט ב"צעד משמעותי יותר" לצמצום ההתחייבויות שנטלה על עצמה מסגרת הסכם הגרעין, אם אירופה לא תנקוט בפעולות להצלת ההסכם, כך אמר דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי. בעבר הודיעה איראן על נסיגה מכמה מההתחייבויות שלה בהסכם הגרעין, ובין היתר הודיעה על הגדלת קצב ייצור האורניום המועשר שלה ברמה נמוכה.

חסן רוחאני. צילום: רויטרס
חסן רוחאני. צילום: רויטרס

במקביל, בארה"ב מתכוונים להטיל, כאמור, סנקציות על תכנית החלל האיראנית, זאת חמישה ימים בלבד לאחר שהרפובליקה האסלאמית נכשלה בפעם השלישית בניסיון לשגר לוויין לחלל. 
 
תמונות של חברת הלווינות "פלאנט" הראו עשן מיתמר ממשטח השיגור במרכז החלל על שם אימאם חומייני שנמצא בצפון איראן. סוג הטיל ששיגורו נכשל היום טרם ידוע, אבל כן השיגור הספציפי הזה שומש בעבר לשיגור של טיל דו שלבי המונע בדלק נוזלי הידוע בשמו "ספיר". הרקטה קטנה באופן יחסי, ויכולה לסחוב לוויינים קטנים לתוך מסלול מקיף כדור הארץ