ראש העיר של ריו דה ז'נרו, מרסלו קריוולה, דרש להוריד מהמדפים של יריד הספרים את כל חוברות הקומיקס המציגות שני גברים מתנשקים, זאת בטענה כי התוכן אינו מתאים לילדים. עם זאת, בית המשפט בעיר סתר את דרישתו של ראש העיר והורה להשאיר את החוברות במקומן, תוך ציון הזכות לחופש ביטוי. 



בהודעה נגד חוברות הקומיקס אמר ראש העיר כי "ספרים כאלה צריכים להיות עטופים בניילון אטום שחור עם אזהרת תוכן מבחוץ". עם זאת, לאחר פרסום דרישתו להוריד את החוברות מהמדפים, נראה כי היה לכך דווקא אפקט הפוך מזה שביקש, כאשר כל העותקים של ספר הקומיקס המדובר - "הנוקמים: מסע הצלב של הילדים", אזלו בתוך זמן קצר. כמו כן, האיור שהרגיז את ראש העיר, ובו שני גברים שכאמור מתנשקים, הודפס בעמוד הראשון של עיתון ברזילאי אמש. 






בתמונה מופיעות שתי דמויות של גברים, וויקאן והולקינג, כשהם לבושים לגמרי, מחובקים ומתנשקים. בקו העלילה של הקומיקס השניים מנהלים מערכת יחסים מחייבת. מערכות יחסים חד מיניות מוצגות בחוברות הקומיקס של מארוול מאז תחילת שנות ה-90. 



זוהי לא הפעם הראשונה בה ראש העיר קריוולה מתבטא באופן הומופובי. בעבר הוא כינה מערכות יחסים חד מיניות כ"התנהגות שטנית", זאת על אף שנישואים חד מיניים הינם חוקיים במדינה מאז 2012. 



מארגני יריד הספרים, בו נמכר הקומיקס המדובר, אמרו בתגובה כי האירוע הספרותי בברזיל "נותן קול לכל הקהלים, ללא הבחנה, כפי שצריך להיות במדינה דמוקרטית".