סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית nna דווחה הערב (ראשון) כי בכיר לשעבר בארגון חיזבאללה, עלי חאטום, נמצא מת בביתו באזור בורג' אל-בראג'נה בדרום ביירות. בדיווח נאמר כי כוחות הביטחון הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות מותו. מקורות ביטחוניים מסרו לערוץ LBC, כי "אין לו אף תפקיד ביטחוני בחיזבאללה בשנתיים האחרונות, אלא רק תפקיד ארגוני בפלוגות ההתנגדות בדרום ביירות, שם היה אחראי בעבר".

בדיווחים אחרים נטען כי חאטום נורה בראשו - ערוץ הטלוויזיה הלבנוני MTV דיווח מפי מקורות, כי הבכיר לשעבר התאבד בירייה בראשו. ערוץ אל-חדאת' הסעודי דיווח כי בכיר החיזבאללה נורה מאקדח עם משתיק קול בביתו בדרום ביירות, מעוז הארגון. עוד נטען בלבנון כי הארגון צפוי להוציא הודעה רשמית על נסיבות מות. 

מקורות בביירות מסרו, כי חאטום היה אחד הבולטים בהנהגת הארגון השיעי-לבנוני, עד שסולק מתפקידו ב-2017. אז, פרצה הפגנה מקומית בבורג' אל-בראג'נה במחאה על הדחתו. הוא היה מקורבו של מוסטפא באדר א-דין, שהיה מפקד צבאי של ארגון חיזבאללה, ואחראי על מנגנון החוץ של הארגון, ובין המקורבים לעימאד מורנייה שגם הוא חוסל בדמשק. עיתון גרמני הפנה אז אצבע מאשימה לעבר נסראללה כאחראי לחיסולו.
התקרית מתרחשת בתקופה ביטחונית מתוחה מאוד בצפון. מוקדם יותר היום נמסר מצה"ל כי החל התרגיל הצבאי המטכ"לי השנתי "אבן הראשה", המדמה תרחיש לחימה במתאר רב-זירתי בדגש על המרחב הצפוני. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "מטרת התרגיל היא שיפור כשירות המטה הכללי והמפקדות הראשיות למלחמה. התרגיל הינו תרגיל מפקדות בהשתתפות משרתי סדיר ומילואים ובמסגרתו יתורגלו תרחישי התקפה והגנה על פי התוכניות המבצעיות של צה"ל. התרגיל עתיד להתקיים עד יום ד' ונועד לשמור על כוננות וכשירות כוחות צה"ל בכלל הגזרות ותוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2019".
בראשון שעבר, בוצע ירי של לפחות 4 טילי נ"ט משטח לבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים באזור אביבים בגבול הצפון. לאחר כשעתיים של איפול התיר צה"ל לפרסם כי אין נפגעים באירוע. בחיזבאללה נטלו אחריות ואמרו כי פגעו ברכב צבאי ישראלי. צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי ולעבר מטרות בדרום לבנון.