המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, טוען כי לפחות 21 איראנים ואנשי מיליציות נהרגו ו-35 אחרים נפצעו בתקיפה הלילית (שני) שאירעה סמוך לגבול בין סוריה לעיראק. בתוך כך, מצה"ל נמסר כי לפנות בוקר זוהו מספר שיגורים כושלים משטח סוריה שלא חצו לשטח ישראל. הירי בוצע על-ידי פעילי מליציות שיעיות בהובלת כוח קודס האיראני משטח סוריה בפאתי דמשק. בצבא הדגישו כי "צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה המתרחשת משטחו".



בהודעת דובר צה"ל בשפה הערבית נמסר: "אנחנו מזהירים את משטר אסד שישלם מחיר יקר על כך שהוא מאפשר לאיראנים ולמיליציות השיעיות לפעול משטחו".



על פי דיווח בעיתון אל קבס הכווייתי, שלושה פיצוצים אירעו באזור אל-בוכמאל בסוריה הסמוך לגבול עם עיראק. לפי הדיווח, התקיפות כוונו ככל הנראה ליעדים של מיליציות שמובלות על ידי משמרות המהפכה, בהם בסיסי חיזבאללה הנמצאים בשטח סוריה. עוד דווח כי בחודשים האחרונים הגבירו המיליציות האיראניות את נוכחותן בגבול עיראק-סוריה.


על פי הדיווח של המרכז הסורי, מטרת התקיפה היו אתרים של כוחות איראניים, בהם נמצאים תחמושת וכלי נשק. מלבד ההרוגים, בתקיפה נהרגו גם כמה אנשים, חלקם באופן קשה.



כזכור, איראן הקימה בסיס צבאי חדש בסוריה והיא מתכננת לאכלס אותו באלפי חיילים. לפי הדיווח, הפרויקט האיראני המסווג, שנקרא "מתחם אימאם עלי", אושר על ידי ההנהגה הבכירה בטהרן, ובנייתו הובלה על ידי כוח אל-קודס האיראני. הרשת האמריקאית חשפה תמונות המראות מבנה חדש בגבול סוריה-עיראק, וטענה כי מדובר בבסיס האיראני החדש.
מומחים מטעם ISI, שסקרו את התמונות, טוענים כי במקום ניתן יהיה להציב טילים מונחים מדויקים בחמישה בניינים חדשים שנבנו לאחרונה והוקפו בתלוליות עפר. לפי התמונות, בחלק הצפון-מערבי של הבסיס הוצבו 10 מחסנים, כמו גם מבני אחסון טילים. ב-ISI אמרו עוד כי ניתן יהיה לסיים את הבנייה במהלך החודשים הקרובים, וכי בתוך זמן קצר לאחר סיום הבנייה יהיה ניתן להפוך אותו לפעיל.