במשימה חשאית שלא נחשפה עד כה, בשנת 2017 הצליחה ארה"ב לחלץ את אחד המרגלים הבכירים שלה שהיה אז בתוך ממשלת רוסיה, כך דווח היום (שני) ב-CNN. אדם שהיה מעורב במשימה באותה עת סיפר כי הוצאת המרגל מרוסיה נבעה בין השאר בשל חששות טיפלו בצורה פגומה במודיעין המסווג של ארה"ב ויכולים אף לגרום לכך שהמרגל ייחשף. 



ההחלטה להוציא את המרגל הגיעה מיד לאחר דיון שהתקיים בחדר הסגלגל במאי 2017, בו דן טראמפ עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במידע מודיעיני מסווג מאד, מידע זה, שנגע לנוכחות דאעש בסוריה, סופק לארה"ב על ידי ישראל. גילוי זה של טראמפ לרוסיה הוביל לדיונים מחודשים בקרב אנשי המודיעין בנוגע לסיכון הפוטנציאלי של חשיפת המרגל. 



גורם אמריקאי סיפר כי לפני המבצע הסודי להוצאת המרגל מרוסיה החלו ספוקלציות בתקשורת לגבי קיומו של המרגל ברוסיה, ואלו אף תרמו לסיכון חשיפתו על ידי רוסיה. עם זאת, הגורם לא ציין אף דיווח תקשורתי ספציפי וכן ה-CNN לא הצליחו למצוא אף פרסום רלוונטי. 



דוברת ה-CIA מסרה בתגובה כי "הדיווח של ה-CNN המצביע על כך שהסוכנות מקבלת החלטות הקשורות בחיים ומוות בהתבסס על כל דבר אחר מלבד ניתוח אובייקטיבי הוא פשוט שגוי. ההשערות כי הטיפול של הנשיא בנושאי המודיעין הרגישים של ארה"ב, אליהם יש לו גישה בכל יום ויום, הוא זה שהניע פעולה חשאית ומסוכנת, הן שגויות". 



דובר מזכיר המדינה, מייק פומפאו, סירב להגיב לידיעה. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, סטפני גרישם, אמרה כי "דיווח זה לא רק שאינו נכון, אלא אף יכול לסכן חיים".