ארצות הברית הודיעה הערב (שלישי) על הטלת סנקציות על "מגוון רחב של טרוריסטים ותומכיהם", כאשר בהגדרה זו כלולים חמאס ומשמרות המהפכה של איראן. ההודעה פורסמה בערב יום השנה ה-18 לפיגועי ה-11 בספטמבר. הסנקציות הוטלו, בין היתר, על 15 מנהיגים וגורמים המזוהים עם ארגוני וקבוצות טרור, בהם כאלה המשתייכים לחמאס, אל קאעידה, המדינה האסלאמית ומשמרות המהפכה, כך לפי הודעת משרד האוצר האמריקאי. 



מוקדם יותר היום תקף הנציג האמריקאי בישיבת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) את איראן, ואמר כי "לא ייתכן שאיראן לא תשתף פעולה באופן מלא עם חקירת תכנית הגרעין האיראנית". לדבריו, "כל אינדיקציה לכך שאיראן אינה משתפת פעולה כנדרש ממנה בנושא הנוגע לחומרים גרעיניים או פעילויות בלתי מוצהרות אפשריות, מעלה שאלות חמורות", נמסר בהצהרת נציג ארה"ב. הוא הוסיף כי "כישלונה של איראן בהתנהלות בנושא אינה מקובלת לחלוטין, וצריכה להטריד מאוד את כל אלו התומכים בסבא"א". 

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אי שיתוף הפעולה של איראן עם סבא"א מעלה שאלות בנוגע לפעילויות גרעיניות שהיא לא הצהירה עליהן. זה משתלב בדפוס השקרים של איראן בן 40 השנה. העולם לא יקנה את זה. נחסום את כל הדרכים להגעה לנשק גרעיני בפני המשטר האיראני".

ואולם, אתמול אמר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לכתבים בבית הלבן כי פגישה עם נשיא איראן, חסן רוחאני, היא אפשרית. "אין לי בעיה עם הרעיון אמר". 
 
מוקדם יותר תקף שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "הוא רק רוצה מלחמה". דבריו הגיעו בתגובה לחשיפת נתניהו, לפיה ישראל "חשפה אתרים נוספים לפיתוח נשק גרעיני באיראן".