נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (שישי) כי הוא "לא מאמין שישראל מרגלת אחרי אחרי ארצות הברית", זאת לאחר הדיווח באתר Politico, שטען כי ישראל אחראית להימצאותם של מכשירי מעקב סלולריים שנמצאו בסמוך לבית הלבן ובמקומות אחרים בוושינגטון. 



כאמור, אתמול דווח ב-Politico כי בארצות הברית מעריכים שישראל הטמינה מכשירי ריגול והאזנה סמוך לבית הלבן, המכונים StingRays (לוכדי זהות מנויים ניידים בינלאומיים), שביכולתם להתחקות אחר תוכן של שיחות בטלפונים ניידים. לפי הדיווח, המכשירים נועדו לרגל אחר הנשיא האמריקאי, ואחר עוזריו הבכירים ומקורביו, כך לפי בכירים לשעבר בקהיליית המודיעין האמריקאית.

 
ראש הממשלה התייחס לדיווח עם נחיתתו בסוצ'י שברוסיה לפגישה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואמר כי "זהו שקר וכזב, אבל מוחלט. יש לי הנחיה ברורה שלא אוספים מודיעין בארצות הברית. וההנחיה הזו נאכפת לחלוטין". שר החוץ והמודיעין ישראל כ"ץ מסר: "ישראל אינה מנהלת שום מבצעי ריגול  בארה"ב. ארה"ב וישראל חולקות בניהן מידע מודיעיני רב ופועלות ביחד למניעת איומים וחיזוק בטחון שתי המדינות".

דובר שגרירות ישראל בארה"ב, אלעד סטרומאייר, הכחיש את הדיווח, ואמר כי "הטענות הללו הן חסרות הגיון לגמרי. ישראל לא מבצעת פעולות ריגול בארצות הברית, נקודה".