צרפת, בריטניה וגרמניה פרסמו הצהרה בה מסרו כי הן "מודאגות מאוד" מהצהרות ומעשי איראן שמפרים את התחייבויותיה מהסכם הגרעין. המדינות האירופאיות קראו לאיראן לשתף פעולה עם פקחי הגרעין של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. בתוך כך, בכיר בקרמלין אמר כי רוסיה ביקשה מאיראן להימנע מפעולות שעלולות לסכן את חידושו של הסכם הגרעין. כמו כן מסר הבכיר כי מנהיגי רוסיה, איראן וטורקיה צפויים להיפגש ביום שני הקרוב בפסגה באנקרה שבטורקיה.
בשבוע שעבר הכריז דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמלבאנדי, במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה הממלכתית, כי טהרן תכניס את כל הצנטריפוגות שבבעלותה לפעילות מבצעית בחודשיים הקרובים. "אם המעצמות יישארו מחויבות להסכם - גם אנחנו נתחייב. אך השעון מתקתק", אמר. לדבריו, 20 צנטריפוגות במתקני הגרעין האיראניים כבר נכנסו לפעילות מבצעית, והיתר יפעלו באופן מלא בתוך כחודשיים. 
כמה ימים לפני כן דווח בסוכונות הידיעות האיראנית "איסנ"א" כי בימים אלו מקודמים צעדים להתרחקות מהסכם הגרעין עם המעצמות. סוכנות הידיעות ציטטה גורמים באיראן, שציינו כי בימים הקרובים יימסרו פרטים אודות תוכנית הגרעין המתהווה של טהרן לסוכנות הפיקוח על הגרעין של האו"ם. בתוך כך, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף התבטא במכתב לשרת החוץ והביטחון של האיחוד האירופאי, פדריקה מוגריני והודיע לה כי איראן "הסירה את כל הסנקציות על פעילויות מחקר ופיתוח גרעיני", זאת כאמור, על מנת להמשיך ולסגת מההתחייבויות עליהן חתמה בהסכם הגרעין של שנת 2015.