ראש ממשלת בריטניה לשעבר, דיוויד קמרון, אמר היום (שבת) כי הוא "מצטער באמת" על חוסר הוודאות שנוצרה במדינה לאחר משאל העם שנערך בנושא הברקזיט, לפני כשלוש שנים. קמרון הודה כי הוא חושב על השלכות ההצבעה לעזוב את האיחוד האירופי "כל יום", וכן דואג מאד ממה שעתיד לקרות במדינה בהמשך. קמרון אמר את הדברים בראיון ל"טיימס", זאת לקראת פרסום ספר זכרונותיו בשבוע הבא. 

בספרו של קמרון "For The Record", כתב ראש הממשלה לשעבר כי "יש כאלו שלעולם לא יסלחו לי על כך שקיימתי את ההצבעה, או על כך שנכשלתי בהבאת התוצאה בה בריטניה תישאר באיחוד האירופי - כפי שרציתי". 
"אני מתחרט עמוקות על התוצאה", אמר קמרון, "ומבין שהגישה שלי נכשלה. ההחלטות שקיבלתי תרמו לכישלון הזה. נכשלתי". בנוסף, קמרון הודה בראיון כי יש לו "חרטות רבות", וכן "דברים רבים שהייתי עושה אחרת בקשר להצבעה". 

הפגנה בבריטניה נגד הברקזיט. צילום: רויטרס


כזכור, ב-24 ביוני 2016 הכריעו אזרחי בריטניה כי הם מעוניינים לעזוב את האיחוד האירופי, כפי שעלה מתוצאות משאל העם שהתקיים במדינה. בעקבות התוצאות התפטר קמרון מתפקידו כראש ממשלת בריטניה. 
במסיבת עיתונאים אמר קמרון בשידור חי כי "נלחמתי בקמפיין בדרך היחידה שאני יודע. אמרתי מה שאני חושב ומרגיש, הייתי שקוף. האמנתי שעדיף לבריטניה להישאר באיחוד. הבריטים הבהירו כי הם בוחרים בדרך אחרת, ולכן נזקקת מנהיגות חדשה".