בפעולה מיוחדת: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר היום (שבת) את הדיווחים מחודש יולי האחרון, והודיע כי חמזה בן לאדן, בנו של אוסמה בן לאדן ויורשו בהנהגת ארגון אל קאעידה חוסל במבצע של הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית בגבול פקיסטן אפגניסטן. בהודעה שפרסם הבית הלבן, נכתב כי הפעולה "פוגעת בהנהגת אל-קאעידה ובסמל שהיווה בזכות אביו, אך היא גם פגעה בפעולות מבצעיות של הארגון". 



הודעתו של טראמפ מתרחשת ימים ספורים בלבד לאחר יום השנה ה-18 לפיגוע הטרור הגדול בהיסטוריה, סדרת הפיגועים ב-11.9.2001, אז מחבלי הארגון השתלטו על ארבעה מטוסי נוסעים, וריסקו שלושה מהם על מבני ציבור אמריקאיים - שניים במגדלי התאומים בניו יורק ואחד בפנטגון בבירה וושינגטון. המטוס הרביעי התרסק בשטח פתוח לאחר שנוסעי המטוס השתלטו על המחבלים. בסדרת הפיגועים נהרגו מעל ל-3,000 בני אדם.



את האב חיסל כוח קומנדו אמריקאי בפשיטה  על מקום מחבואו בעיר אבוטבאד שבפקיסטן. בשנה שעברה דווח ברשת CBS כי בנו של אוסמה בן לאדן התחתן ככל הנראה עם בתו של מנהיג החוטפים בפיגועי 11 בספטמבר. חמזה, שנשבע לנקום את מותו של אביו, שמר על פרופיל נמוך ולא יצר קשר עם משפחתו מאז שאביו חוסל. אך בני משפחתו סבורים כי הוא התחתן עם בתו של מוחמד עטא, מנהיג החוטפים המתאבדים שתקפו את ארצות הברית ב-2001.



הלך בדרך אביו. אוסמה בן לאדן, צילום: רויטרס
הלך בדרך אביו. אוסמה בן לאדן, צילום: רויטרס



חמזה נשבע לנקום במערב על חיסולו של אביו, והוא היה נחוש להפוך למנהיג הבא של אל קעידה, כך הזהיר ב-2017 בכיר לשעבר ב-FBI שהתראיין ב"אינדיפנדנט" הבריטי. עלי סופאן, שהיה החוקר הבכיר של ה-FBI בנוגע לאל קעידה לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, בחן מסמכים שנתפסו במתחם בפקיסטן בו חוסל בן לאדן על ידי יחידת "אריות הים" של צבא ארה"ב.



"אני מחשיב את עצמי כמצופה בפלדה", כתב בן לאדן הבן, שהיום היה צריך להיות בערך בן 29, במכתב שכתב לאביו, לאחר שלא ראה אותו כמה שנים. "הדרך של הג'יהאד למען האלוהים היא מה שאנו חיים". חמזה היה בן 22 כשהמכתב נכתב, והמנהיגות הפוטנציאלית שלו נבחנה כבר שהיה ילד. כבר אז הוא הופיע בתשדירי תעמולה של אל קעידה כשהוא מחזיק אקדח, סיפר בכיר ה-FBI לשעבר. "הוא היה ילד הפוסטר של אל קעידה, שהציג כישורי מנהיגות כבר בגיל צעיר", סיפר. "עבור חברי אל קעידה, שהיו מושפעים משידורי התעמולה הללו, הוא נחשב כמשפיע מאוד". 



בשנה שעברה העניק חמזה את הצהרתו הפומבית האחרונה, ששודרה בזרוע המדינה של ארגון הטרור, וקרא לביצוע הפיכה בסעודיה.