מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הזמין את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבקר בפיונגיאנג, בירת קוריאה הצפונית, המדינה הנחשבת לסגורה והדיקטטורית ביותר בעולם.



את ההזמנה ביצע און באמצעות מכתב ששלח לטראמפ עוד בחודש אוגוסט, אז גם סיפר טראמפ כי הוא קיבל מכתב "יפה מאד" מקים, ואף הודיע כי הוא יוכל לקיים עמו פגישה נוספת.  



בחודש יוני האחרון נפגשו השניים באזור המפורז שבין שתי הקוריאות, מה שהפך את טראמפ להיות הנשיא האמריקאי המכהן הראשון שחצה את הגבול לקוריאה הצפונית. באותה פגישה אמר טראמפ כי "זהו כבוד בשבילי לחצות את הגבול. אנחנו רוצים לדבר. נפגשנו וחיבבנו אחד את השני מהיום הראשון. אני אזמין אותו לבית הלבן". 



בחודש יולי אמר טראמפ כי הפגישה עם קים באזור המפורז הייתה "נהדרת", וכן כי הוא מצפה לפגישה הבאה של שניהם. "הצוותים שלנו ייפגשו שוב בקרוב כדי למצוא פתרונות ארוכי טווח לבעיות קשות", אמר הנשיא. 



פיונגיאנג, צילום: רויטרס


 


מאז יוני 2018 טראמפ וקים נפגשו שלוש פעמים. הפגישה הראשונה התקיימה ב-12 ביוני 2018 במלון "קפלה" בסינגפור. זו הייתה הפגישה הראשונה בהיסטוריה בין נשיא ארה"ב מכהן לבין המנהיג של קוריאה הצפונית. במשא ומתן שקיימו השניים התחייבה קוריאה הצפונית לפירוק מלא מנשק גרעיני.