ארצות הברית מאמינה כי המתקפה שהתרחשה ביום שבת על מתקני הנפט בסעודיה יצאה מדרום מערב איראן, כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, המסתמך על שלושה גורמים אלמוניים, התקיפה כללה בין היתר שימוש במל"טים ובטילי שיוט, דבר שמעיד על כך שהאירועים היו מורכבים יותר משחשבו בהתחלה.
בתוך כך, שר האנרגיה הסעודי הנסיך עבד אל עזיז בן סלמאן אמר במסיבת עיתונאים כי ייצור הנפט חזר לרמתו הקודמת. הוא ציין כי המדינה תצליח לספק את הנפט לכל הלקוחות שלה במהלך החודש. "על הממשלה לנקוט בצעדים נוספים כדי למנוע הישנות אירועים כאלה", אמר, "סעודיה תשמור על תפקידה כספק הבטוח של שוק הנפט העולמי".
בתוך כך, במהלך הלילה דווח ברשת CNN כי שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוחח בטלפון עם גורמים בקונגרס האמריקני על תקיפת מתקני הנפט בסעודיה, ואמר כי הסעודים רואים במתקפה - שגרמה לשיבוש נרחב בייצור הנפט בממלכה - כמו "פיגועי ה-11 בספטמבר שלהם". על פי הדיווח, בריאן הוק אמר בשיחה שמתקפת הטילים והמל"טים לא בוצעה על-ידי החות'ים בתימן, שקיבלו עליה אחריות, וגם לא שוגרה מאדמת עיראק. עם זאת, הוק לא אמר מי אכן ביצע אותה. טראמפ אמר מוקדם יותר כי "נראה שזו איראן", אך הדגיש שהוא ממתין לתוצאות החקירה לפני שיחליט כיצד להגיב.

כזכור, התקיפה על מתקני הנפט הסעודיים התרחשה בשבת האחרונה, ובעקבותיה זינקו מחירי הנפט ביותר מ-20%, זאת בשל הדאגות מההיצע העולמי ומהמתחים העולים במזרח התיכון. חברת הנפט הענקית של סעודיה, ארמקו, אמרה כי ההתקפה הובילה לנזק שלא ייפתר בן לילה, וצמצמה את התפוקה בכ-5.7 מיליון חביות ביום.