ממשל טראמפ שוקל מגוון אפשרויות תגובה לתקיפה האיראנית על מתקני הנפט בסעודיה ביום שבת, כך דווח היום (רביעי) ברשת NBC. על פי הדיווח, המסתמך על גורמים אמריקאים ואחרים, בין האפשרויות שהועלו - מתקפת סייבר ותקיפה של מתקני נפט איראנים או של נכסים השייכים למשמרות המהפכה.
בכירים בצבא האמריקאי הציגו לנשיא, בישיבה שהתקיימה ביום שני ועסקה בנושא, תסריטים של פעולות אפשרויות שניתן לנקוט נגד איראן. גורמים שתודרכו על הפגישה דיווחו כי טראמפ, שאינו מעוניין בסכסוך צבאי רחב עם איראן, ביקש מהם להציג בפניו אפשרויות נוספות.
מוקדם יותר היום, דווח בסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א כי איראן שלחה מכתב לארצות הברית באמצעות שגרירות שוויץ בטהרן, ובו הודיעה כי תגיב באופן מיידי לכל מתקפה נגדה, וכי התגובה לא תהיה מוגבלת למקור האיום בלבד. בנוסף, בהודעה הם הכחישו את המעורבות במתקפה בסעודיה.

נשיא איראן חסן רוחאני הכחיש את מעורבות ארצו בתקיפת מתקני הנפט בסעודיה בשבת האחרונה. הוא מסר כי התקיפה של המורדים החות'ים מתימן היתה "אזהרה", והאשים את ארצות הברית והקואליציה הסעודית במלחמת האזרחים בתימן. לדבריו, מו"מ עם וושינגטון אינו אפשרי כל עוד ישנן סנקציות על טהרן.