הראיות נגד איראן הולכות ונערמות. ערב הסעודית הציגה היום (רביעי) את שברי שטילי השיוט והרחפנים ששוגרו לעבר מתקני הנפט במדינה בהתקפה שאירעה בשבוע שעבר. לדברי ריאד, אלה ראיות שבלתי ניתן להכחישן לתוקפנות האיראנית. 

דובר משרד ההגנה הסעודי, קולונל טורקי אל מלכי, אמר כי כלי טיס איראניים עם כנף משולשת היה בשימוש בנוסף לטילי שיוט. "המתקפה הגיעה מצפון וללא ספק הייתה בחסות איראן", אמר הדובר, כשהוא מכוון לכך שלא יכול להיות שהיא הגיעה מתימן.

הקואליציה הצבאית של סעודיה הצהירה ביום שני כי לאחר חקירה עולה כי ההתקפה על מתקני הנפט הסעודיים לפני כיומיים בוצעה על ידי אמצעי לחימה איראניים, ולא תימניים כפי שחשבו תחילה. 

בתוך כך, המתיחות בין ארצות הברית לאיראן הולכות וגוברת. הנשיא דונלד טראמפ הצהיר היום בטוויטר כי הוא הורה לשר האוצר שלו, סטיבן מנוצ'ין, להגביר את הסנקציות על איראן, זאת על רקע ההאשמות של וושינגטון לפיהן טהרן היא שאחראית לתקיפה על שדות הנפט בערב הסעודית בשבעו שעבר. טראמפ לא מסר פרטים נוספים על המהלך.

 מוקדם יותר היום דווח ברשת NBC כי ממשל טראמפ שוקל מגוון אפשרויות תגובה לתקיפה האיראנית על מתקני הנפט בסעודיה ביום שבת. על פי הדיווח, המסתמך על גורמים אמריקאים ואחרים, בין האפשרויות שהועלו - מתקפת סייבר ותקיפה של מתקני נפט איראנים או של נכסים השייכים למשמרות המהפכה.בכירים בצבא האמריקאי הציגו לנשיא, בישיבה שהתקיימה ביום שני ועסקה בנושא, תסריטים של פעולות אפשרויות שניתן לנקוט נגד איראן. גורמים שתודרכו על הפגישה דיווחו כי טראמפ, שאינו מעוניין בסכסוך צבאי רחב עם איראן, ביקש מהם להציג בפניו אפשרויות נוספות.

מוקדם יותר היום, דווח בסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א כי איראן שלחה מכתב לארצות הברית באמצעות שגרירות שוויץ בטהרן, ובו הודיעה כי תגיב באופן מיידי לכל מתקפה נגדה, וכי התגובה לא תהיה מוגבלת למקור האיום בלבד. בנוסף, בהודעה הם הכחישו את המעורבות במתקפה בסעודיה.נשיא איראן חסן רוחאני הכחיש את מעורבות ארצו בתקיפת מתקני הנפט בסעודיה בשבת האחרונה. הוא מסר כי התקיפה של המורדים החות'ים מתימן היתה "אזהרה", והאשים את ארצות הברית והקואליציה הסעודית במלחמת האזרחים בתימן. לדבריו, מו"מ עם וושינגטון אינו אפשרי כל עוד ישנן סנקציות על טהרן.