שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס אתמול לדבריו של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, שלפיהם תקיפת מתקני הנפט בסעודיה הייתה "פעולה של מלחמה" מצדה של איראן. "השאריות מסביבתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, יחד עם בנות הברית השאפתניות, מנסות לגרור אותו לתוך מלחמה", אמר השר האיראני. "לטובתן, עליהן להתפלל שלא יקבלו אחת. הסעודים עדיין משלמים על מלחמה קטנה יותר בתימן, שהם לא מצליחים לסיים כבר ארבע שנים".
 
גם לאחר דבריו של זריף, פומפאו המשיך להטיל על איראן את האחריות הישירה להתקפות על מתקני הנפט הסעודיים. "אני חושב שזה ברור לחלוטין ויש קונצנזוס אדיר באזור שאנחנו יודעים בדיוק מי ביצע את ההתקפות האלה - זו איראן", אמר לעיתונאים אחרי שנפגש באבו דאבי עם נסיך הכתר מוחמד בן זאיד, והוסיף: "לא שמתי לב שמישהו הטיל ספק בכך לשנייה".
 
עם זאת, מזכיר המדינה הבהיר כי הממשל האמריקאי אינו ממהר לבצע תגובה צבאית להתקפה. "בעוד שר החוץ של איראן מאיים במלחמה כוללת ובמלחמה עד האמריקאי האחרון, אנחנו נמצאים פה כדי לבנות קואליציה שנועדה להשיג שלום ופתרון בדרכי שלום", הדגיש. "אני חושב שהראינו את רצוננו בפתרון של שלום. הם הפילו כטב"מ אמריקאי, וכעת ביצעו את ההתקפה הגדולה ביותר על האנרגיה העולמית זה זמן רב - ואנחנו עדיין נחושים לבנות קואליציה. אני מקווה שאיראן תראה את זה באותו אופן".
 

פומפאו אמר מוקדם יותר השבוע כי וושינגטון תומכת בזכותה של סעודיה "להגן על עצמה" וכי לא תגלה סובלנות כלפי התנהגותה של הרפובליקה האסלאמית של איראן. את הדברים האלו אמר פומפאו בפגישה עם נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן. 
 
שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן אישר שהנשיא עמנואל מקרון ייפגש בניו יורק בשולי עצרת האו"ם בסוף החודש הן עם נשיא איראן חסן רוחאני והן עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, בלי לפרט אם מדובר בשתי פגישות נפרדות או בפגישה משולשת. השר הצרפתי הוסיף ואמר כי טענת המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן שהם שתקפו את מתקני הנפט בסעודיה היא בעלת אמינות נמוכה. לדבריו, יש לחזור להסכם הגרעין עם איראן ולפעול להפחתת המתיחות, ועצרת האו"ם תהיה הזדמנות טובה לכך.