ממשיך להקשיח את העיצומים: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אמר היום (שישי) לכתבים בבית הלבן כי הטיל סנקציות חדשות על הבנק המרכזי של איראן. זאת, כשבוע לאחר התקיפות שבוצעו אל עבר מתקני קידוח הנפט בערב הסעודית, שבכירים בממשל האמריקאי ניכסו כאחריות של הרפובליקה האסלאמית.



טראמפ לא העניק פרטים נוספים לגבי העיצומים. בתוך כך, שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין באותה שיחה עם כתבים אמר כי הבנק המרכזי של טהרן הוא מקור ההכנסה וההון האחרון של איראן. טראמפ הוסיף ואמר כי האופציה הצבאית עודנה מול איראן, וכי מעולם לא ירדה משולחן הדיונים.

כזכור, איראן הכחישה את מעורבותה בתקיפת מתקני הנפט הסעודיים בשבת שעברה, שגרמו לטלטלה כלכלית בשווקי הדלק העולמיים והחמירו את המתיחות הקיימת בין טהרן ו-וושינגטון. ביום שישי האחרון, בכירים סעודיים הודיעו בתקשורת העולמית כי בכוונתם לבדוק לעומק ולחקור את מקור התקיפות על אתרי הנפט, והטילו את האחריות על איראן.

מכלית נפט סעודית, אילוסטרציה. צילום: רויטרס


כמו כן, נשיא ארצות הברית, שנשא דברים אלו בפני הכתבים בעת ביקורו של סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה, אמר כי הוא מעוניין בפתרון בלתי אלים לסוגיית תקיפת אתרי הנפט. שר החוץ שלו, מייק פומפאו, לעומתו, כינה את התקיפה המיוחסת לאיראן כ"הכרזת מלחמה".