ארצות הברית תפרוס כוחות צבא נוספים בסעודיה ובאיחוד האמירויות, זאת בעקבות המתקפה על תעשיית הנפט בערב הסעודית, כך הודיע במהלך הלילה (שבת) הפנטגון. שר ההגנה האמריקאי, מארק אספר, אמר כי מדובר בצעד ראשון, וכי הוא אינו פוסל החלטות דומות בהמשך. לדבריו, מדובר בתגובה לפניות מנהיגי סעודיה ואיחוד האמירויות, כחלק מרצונם בחיזוק הביטחון לנוכח איומי איראן. 

בפנטגון הדגישו כי מדובר בפריסת חיילים הגנתית ומתונה, וכי היא תכלול גם העברת ציוד צבאי נוסף לשתי המדינות. "נפעל כדי להאיץ את מסירת הציוד הצבאי לסעודיה ולאיחוד האמירויות כדי לשפר את יכולתם להתגונן", אמר אספר. 
רמטכ"ל צבא ארה"ב, ג'וזף דונפורד, הוסיף: "אף מערכת בודדת לא תוכל להתגונן מפני איום המל"טים, אך מערכת הכוללת מספר יכולות הגנה תפחית את הסכנות הטמונות במתקפות איראניות".
טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

בתוך כך, אתמול הודיע הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, על הטלת סנקציות על הבנק המרכזי של איראן, זאת בתגובה לתקיפות נגד מתקני קידוח הנפט בסעודיה. 
 
כזכור, איראן הכחישה את מעורבותה בתקיפת מתקני הנפט הסעודיים בשבת שעברה, שגרמו לטלטלה כלכלית בשווקי הדלק העולמיים והחמירו את המתיחות הקיימת בין טהרן ו-וושינגטון. ביום שישי האחרון, בכירים סעודים הודיעו בתקשורת העולמית כי בכוונתם לבדוק לעומק ולחקור את מקור התקיפות על אתרי הנפט, והטילו את האחריות על איראן.