פושע מן העבר: משטרת יוון עצרה גבר לבנוני בן 65 בחשד למעורבות של חטיפת מטוס טרנס-וורלד-אירליינס (TWA) בשנת 1985, במהלכה נרצח צוללן מחיל הים האמריקאי. החטיפה, כזכור, הייתה אירוע טרוריסטי בקנה מידה בינלאומי ובוצעה על ידי ארגון המשויך לחזבאללה, שנקרא "המדוכאים עלי אדמות", שהחזיקו בנוסעי המטוס כבני ערובה במשך כשבועיים בביירות ובאלג'יר, וגרר התערבות של כוחות ביטחון רבים ברחבי העולם במטרה לשחרר את החטופים.

בכיר במשטרה היוונית אמר היום (שבת) כי החשוד ירד מספינת תיירות במיקונוס ביום חמישי האחרון ושמו עלה ברשימת המבוקשים של הרשויות בגרמניה. כמו כן, החשוד היה מבוקש בשל מעורבתו ככל הנראה וקשריו עם מקרה חטיפה ב-1987 של שני אזרחים גרמנים בלבנון, נמסר עוד מהבכיר במשטרה היוונית. החשוד מוחזק במעצר תחת אבטחה כבדה עד שהרשויות הגרמניות יזהו אותו באופן ודאי כמבוקש. התביעה בגרמניה סירבה להתייחס לתוכן הדברים.



טיסת TWA-847 מקהיר לסאן דייגו עם מספר עצירות ביניים על מסלולה, נחטפה זמן קצר לאחר שהמריאה מאתונה. החוטפים דרשו את שחרורם של אסירים מוסלמים שיעים מהכלא הישראלי. נוסעי הטיסה והצוות סבלו במשך שלושה ימים כבני ערובה בינלאומיים. חלק מבני הערובה הוכו, ואחד מהנוסעים, חייל צוללן בחיל הים האמריקני, הוכה והנרצח. עשרות אחרות של נוסעים הוחזקו כבני ערובה בשבועות שלאחר מכן עד השחרור.