ממשלת מצרים חסמה מספר אתרי אינטרנט, כולל פייסבוק, מסנג'ר פייסבוק, אתר ה-BBC ואחרים. כך נמסר מהקרן הבינלאומית לפיקוח על האבטחה הדיגיטלית וממשל האינטרנט - NetBlocks. מכראם מוחמד אחמד, יו"ר המועצה העליונה לארגון התקשורת במצרים, אמר שככל הנראה המדינה חסמה את אתר תאגיד השידור הבריטי בערבית, לאחר שדיווח על "ההפגנות המוגבלות שהיו בשישי-שבת במדינה".



על פי הדיווח ב"נט-בלוקס", נראה כי גורמי הביטחון חוששים ברצינות מהתפתחות ההפגנות שהחלו ביום שישי בערב, במהלכן קראו המפגינים להדיח של הנשיא עבד אל פתח א-סיסי, הנמצא כעת בניו יורק לקראת ועידת האו"ם. הקרן הצהירה באתר שלה, כי הסיבה לכך היא התפשטות הסרטונים שפרסם השחקן והקבלן המצרי מוחמד עלי, אשר חשף את השחיתות במשטר המצרי, בנוסף להמשך הקריאות להפגנות ברחבי המדינה.



כבר ביום שני הודיע משרד המשפטים המצרי, כי על פי הוראות של הנשיא, נעצרו שני פקידים במוסד הנשיאות בחשד לשחיתות. את הידיעה פרסמו עיתונים המזוהים עם המשטר. במקביל עצרו השלטונות בקהיר, את עו"ד מאהינור אל-מסרי, פעילה בתחום זכויות האדם, לאחר שבשבת הגנה על מספר עצורים מההפגנות. בנוסף לאל-מסרי, הרשויות עצרו גם פעילי זכויות אדם ודמויות פוליטיות בולטות בחברה המצרית.



ההפגנות במצרים. קרדיט: רויטרס



הקרן הבינלאומית טוענת, כי "הניסיונות לחסום אתרים נמשכים וצפויים להשפיע על החופש", שכן, המגבלות המוטלות כיום על ידי המשטר מוגבלות לכמה אתרים, אך טרם הגיעו להאפלה מלאה של הרשת. על פי בדיקת הקרן, הרשות הציבה מגבלות גם על הדואר האלקטרוני, אתרי רשתות חברתיות ופלטפורמות מדיה אחרות.



מצרים חוותה בשבת לילה שני של עימותים כולל עשרות מעצרים בהפגנות נגד הנשיא עבד פתאח א-סיסי. הכעס התפשט לאחר שאיש העסקים והשחקן המצרי מוחמד עלי, הגולה בספרד, פרסם סרטונים ברשת בטענה כי א-סיסי בזבז מיליונים על נכסי יוקרה בתקופה בה מצרים רבים נמצאים בעוני מחפיר.



עם התגברות העימותים, המשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לדכא את ההפגנות. אף על פי שההשתתפות כרגע נמוכה בהשוואה להתקוממויות בשנים האחרונות, ההפגנות שהועברו על ידי המדיה החברתית נתפסו כמשמעותיות בתקופה בה האופוזיציה של מצרים נאבקת למצוא ייצוג בממשל.



כך או כך, מספר העצורים במצרים, מאז יום שישי האחרון, הגיע לכ-400 איש. על פי הנציבות לזכויות וחירות מצרים, שירותי הביטחון לא רק שעצרו את המפגינים בהפגנות שישי-שבת, אלא פתחו במבצע מעצרים רחב היקף למניעת הפגנות.