מיליוני בני אדם משתמשים בכל יום בסאבוויי, הרכבת התחתית המפורסמת של ניו יורק, ורבים מהם משתמשים במפת התחנות והקווים על מנת לתכנן את נסיעתם. אולם המשרטט המקורי של המפה מפציר כעת, 40 שנה אחרי שיצר אותה, כי הגיע הזמן לשנות את המפה כי היא גורמת לבלגן.



ג'ון טאורנק (80), פרופ' להיסטוריה אדריכלית באוניברסיטת ניו יורק, היה המנהל הקריאטיבי של הצוות של רשות התחבורה המטרופוליטנית ששרטט את מפת הסאבוויי בשנת 1979. מאז, המפה מופיעה בכל תחנות הרכבת התחתית ברחבי ניו יורק.



לפי טאורנק, המפה כבר אינה מתאימה ומבולגנת ויש צורך לעצב אותה מחדש על מנת להקל על ציבור הנוסעים, לדוגמה כדי שיוכלו להבין אילו קווים פועלים בתדירות חלקית, כיצד ניתן להחליף רכבת מבלי שצריך לשלם על כרטיס נוסף ומהם הרחובות שמהם ניתן לצאת מהתחנה. "הייתי מנקה את המפה באופן דרמטי על מנת להפוך אותה לקלה לשימוש", אמר לניו יורק פוסט.



אולם לטענתו, ברשות התחבורה התעלמו עד כה מפניותיו ואמרו לו שהם לא משתמשים באנשים מבחוץ כדי לעצב את המפות שלהם. "בתור מעצב מפות, יש לי אחריות להגיד 'תראה, שמוק, אתה יכול לקבל מפה טובה יותר ואני יכול לעשות את זה בשבילך'", אמר. "אבל אם אני אדבר אתם, לא הייתי אומר 'שמוק'".


דובר רשות התחבורה, טים מינטון, מסר בתגובה לטענותיו של טאורנק: "הרשות הכניסה מפה חדשה בשנת 1998 שהותאמה פעמים רבות מאז. אנחנו גאים בצוותים היצירתיים שלנו והם עושים עבודה מצוינת".