בריטניה עדיין לא עזבה את האיחוד האירופי, אבל ראש ממשלתה, בוריס ג'ונסון, כבר מביע הסתייגות ממדיניות החוץ של הארגון הבינלאומי בכל הנוגע לאיראן. על פי דיווח באינדיפנדנט, ג'ונסון אמר בראיון בניו יורק, שם נערכת העצרת הכללית של האו"ם, כי הסכם הגרעין עם איראן הוא "עסקה רעה" וקרא ל"עסקת טראמפ" חדשה שתחליף אותו. בכך באו לסיומן ארבע שנים בהם לונדון תמכה בהסכם ופגעה באחדות האירופית בכל הנוגע לו. 

"אני חושב שיש אדם אחד שיכול להשיג עסקה יותר טובה ואדם אחד שיכול להבין איך להביא פרטנר קשה כמו איראן להסכם", אמר ג'ונסון כשהוא מתייחס לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "אני מקווה שתהיה 'עסקת טראמפ' למען האמת", הוסיף. 
דבריו של ראש הממשלה באים יום לאחר שהאשים את איראן במתקפת הטילךים על מתקני הנפט בערב הסעודית ורמז על שליחת כוחות צבא לסייע לריאד. 

אמירתו של ג'ונסון שימחה במיוחד את הנשיא טראמפ, ששיבח את חברו: "זאת הסיבה שהוא ווינר, זאת הסיבה שהוא יצליח בבריטניה". הנשיא הוסיך כי בוריס, קודם כל הוא חבר, ושנית, הוא מאוד חכם וקשוח. אני לא מוףתע שהוא הראשון לומר את הדברים האלה". 

דבריו של ג'ונסון באים על רקע הקריאה המשותפת לבריטניה, צרפת וגרמניה, החתומות על ההסכם, לטהרן "להסכים למשא ומתן ארוך טווח על תוכנית הגרעין, ועל סוגיות ביטחוניות אזוריות ובכלל זה תוכנית הטילים שלה". מוקדם יותר מסרו ג'ונסון, עמנואל מקרון ואנגלה מרקל הצהרה משותפת ובה נאמר כי ברור להם שאיראן היא האחראית לתקיפת אתרי קידוח הנפט הסעודיים בשבוע שעבר. "ברור שאיראן נושאת באחריות למתקפה. אין הסבר אחר שמתקבל על הדעת", אמרה קנצלרית גרמניה מרקל.

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף הגיב לדברין וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האירופים הפרו את מחויבויותיהם לעסקת הגרעין. מדינתנו לא תדון בעסקה חדשה כל עוד המדינות האירופאיות לא יפעלו בהתאם לתנאי העסקה הנוכחית".