ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ספג היום (שלישי) את המכה הקשה ביותר שלו מאז שנכנס לתפקידו לפני חודשיים בלבד, אחרי שבית המשפט העליון של בריטניה קבע כי החלטתו להשעות את פעילות הפרלמנט עד החודש הבא הייתה בלתי חוקית. בסוף אוגוסט, קיבל ג'ונסון את אישור המלכה אליזבת השנייה להשעות את הפרלמנט מ-12 בספטמבר ועד 14 באוקטובר, וזאת בשל רצונו של ראש הממשלה להקשות על מתנגדי הברקזיט לעכב את יישום הפרישה מהאיחוד האירופי ב-31 באוקטובר. למרות זאת, הפרלמנט הספיק לאשר את החוק שאוסר על פרישה ללא הסכם, כאשר 21 שמרנים התנגדו לעמדת הממשלה והודחו מהמפלגה. 
ההחלטה על השעיית הפרלמנט עוררה עתירות לבתי המשפט, כאשר בית המשפט העליון של אנגליה ושל ווילס קבע כי הסוגיה אינה בסמכותו, בעוד שבית המשפט בסקוטלנד הציג עמדה מנוגדת. בעקבות זאת, הגיעה הפרשה לבית המשפט העליון של בריטניה ובשבוע שעבר הציגו שני הצדדים את עמדותיהם בפני השופטים.
היום, בדיון שהועבר בשידור ישיר בבריטניה וברחבי העולם, הבהירה נשיאת בית המשפט, ליידי הייל, כי השופטים הגיעו למסקנה שיש להם סמכות לקבוע אם פנייתו של ג'ונסון למלכה הייתה חוקית. "הסוגיה הזו עולה בנסיבות שמעולם לא התרחשו וסביר להניח שלא יתרחשו שוב", אמרה. "זו מקרה חד פעמי". הדרמה הגיעה לשיאה כאשר ליידי הייל הכריזה כי כל 11 השופטים הגיעו למסקנה כי "ההחלטה לייעץ למלכה להשעות את הפרלמנט הייתה בלתי חוקית כי היא הפריעה או מנעה את יכולת הפרלמנט לבצע את התפקודים החוקתיים שלו ללא הצדקה מספקת". 

הייל הוסיפה כי "ההשעיה הממושכת הזו התרחשה בנסיבות יוצאות דופן למדי: "השינוי הבסיסי שצפוי להתרחש בחוקת בריטניה ב-31 באוקטובר. לפרלמנט, ובייחוד לבית הנבחרים בתור הנציג הנבחר של העם, יש זכות להשמיע קול כיצד השינוי הזה צריך להתרחש". "ההשפעה (של ההשעיה) על היסודות של הדמוקרטיה שלנו קיצונית", הדגישה. 
ג'ונסון, שנמצא בניו יורק לרגל עצרת האו"ם, לא הגיב מיד על ההחלטה המכאיבה מבחינתו. גורמים בפמליה שלו מסרו כי הוא "לוקח את הזמן" על מנת לבחון את הפסיקה וכי לא ברור מתי הוא יפרסם תגובה מטעמו. עם זאת, עוד במהלך הטיסה לארה"ב, הוא הבהיר כי לא יתפטר גם אם השופטים יכריעו נגדו. מיד עם פרסום ההחלטה, פרצו מתנגדי הברקזיט בקריאות שמחה מחוץ לבניין בית המשפט. ג'ינה מילר, הפעילה שהובילה את הערעור נגד ההשעיה, נראתה המומה מהניצחון שלה והצהירה כי "הפסיקה מאשרת שאנחנו מדינה שנשלטת על ידי החוק - ואף אחד, אפילו לא ראש הממשלה, נמצא מעל החוק". 
יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ברקו, שידוע בהתנגדותו לג'ונסון, שיבח את הפסיקה והודיע כי הפרלמנט יתכנס מחר מחדש. מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, עלה לבמה בוועידת המפלגה בברייטון וקרא לג'ונסון "לשקול את עמדתו" אם להמשיך בתפקיד, כאשר גם במפלגה הסקוטית קראו לראש הממשלה להתפטר.