נשיא איראן, חסן רוחאני, נאם היום (רביעי) בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי מדינתו לא תנהל משא ומתן עם ארצות הברית "תחת לחץ". כמו כן הוסיף רוחאני כי אם ארצות הברית תרצה לחדש את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 וממנו נסוגה, "זה יעלה לה יותר".



"אנחנו המדינה שסובלת מהטרור הכלכלי הכי חמור שיש", אמר רוחאני, והוסיף: "הממשל האמריקאי מטיל בפראות סנקציות על איראן, כדי למנוע ממנה להשתתף בכלכלה הבינלאומית. אנחנו האיראנים היינו החלוצים של תנועת החופש באזור. אנחנו מחפשים שגשוג ושלום עבורנו ועבור שכנינו. אף פעם לא נכנענו לאגרסיביות של כוח זר. איראן לעולם לא תשכח ותסלח על הפשעים האלו". 

בהתייחס להסכם הגרעין אמר: "הגישה של הממשל האמריקאי נגד הסכם הגרעין לא רק מפרה את החלטות האו"ם, אלא גם פוגעת בריבונות כל מדינות העולם. למרות הנסיגה האמריקאית מהסכם הגרעין, נותרנו נאמנים למחויבויות שלנו. עם זאת, שמענו, לצערנו, רק מילים יפות בלי לראות מעשים מצד מדינות המערב. עכשיו, זה נהיה ברור שארה"ב חזרה בה מהתחייבויותיה ושאירופה לא יכולה למלא את התחייבויותיה. איננו יכולים להאמין להזמנה לנהל משא ומתן עם אלו שהטילו עלינו את הסנקציות הקשות ביותר בהיסטוריה"

נשיא איראן התייחס גם לעסקת המאה ואמר כי "המזרח התיכון בוער בלהבות המלחמה והכיבוש. תחת נסיבות כאלה, הפלסטינים הם המדוכאים הגדולים ביותר. הציונים והאמריקאים יוזמים תכניות כמו עסקת המאה, המכירה בירושלים כבירת הישות הציונית ובסיפוח הגולן הסורי לשטחים הכבושים. כנגד התכנית האמריקאית ההרסנית הרפובליקה האסלאמית של איראן קוראת לשיתוף פעולה אזורי נגד טרור. שיתוף הפעולה שלנו עם טורקיה ורוסיה הוא דוגמה לכך".