טראמפ מסתבך? ועדת המודיעין של בית הנבחרים פרסמה הערב (חמישי) את התלונה שהעביר חושף השחיתויות במערכת המודיעין האמריקאי, במסגרת פרשת "אוקראינה-גייט", ומתחה ביקורת חריפה על הבית הלבן, בעקבות העיכוב בהעברת התלונה. יו"ר הוועדה, חבר הקונגרס הדמוקרטי אדם שיף, אמר עם פרסום התלונה כי "אסור היה למנוע מהקונגרס גישה לתלונה הזו", וטען כי היא "חושפת עוולות חמורות, ונמצאה דחופה ואמינה על ידי המפקח הכללי על שירותי המודיעין".



בדוח עצמו כתב חושף השחיתויות, שזהותו בשלב זה לא ידועה, כי הוא "מודאג ביותר שהפעולות המתוארות מהוות בעיה, ניצול מעמד או הפרת חוק חמורים ובוטים", והוסיף כי אין מדובר בחילוקי דעות בענייני מדיניות אלא תלונה שנובעת מדאגה חמורה. התלונה עצמה עוסקת, כאמור, בפרשת "אוקראינה-גייט", שעוסקת בלחץ שנשיא ארצות הברית הפעיל, לכאורה, על מקבילו האוקראיני ולדימיר זלנסקי במהלך שיחת טלפון בין השניים, לחקור פרשה הקשורה להאנטר ביידן, בנו של בכיר המפלגה הדמוקרטית ומי שייתכן וירוץ נגד טראמפ בבחירות 2020 ג'ו ביידן בעקבות עסקיו באוקראינה. על פי התלונה, טראמפ התנה סיוע ביטחוני לאוקראינה, סיוע ביטחוני שהקונגרס כבר אישר אך הבית הלבן עיכב, תמורת פתיחת חקירה נגד ביידן הבן. טראמפ עצמו הודה במידה מסויימת בפרטי הפרשה, אך עם זאת טען כי לא היו בפעולותיו שום פגם.

אתמול פורסמו תמלולי השיחה בין טראמפ לבין זלנסקי. "מעוניין לבדוק מה קורה לגבי המצב עם אוקראינה", אמר הנשיא האמריקאי לבן שיחו, וציין כי עורך דינו, רודי ג'וליאני, יגיע למדינה. זלנסקי השיב לו כי הוא ייפגש עם ג'וליאני כאשר הוא ינחת במדינה. "אני אדאג שג'וליאני יתקשר אליך, ואני גם אדאג שהתובע הכללי, וויליאם בר, יתקשר ונרד לעומק העניין. אני בטוח שתפתור את זה", הוסיף טראמפ.

בהתייחס לסוגיית ביידן ובנו, אמר טראמפ לזלנסקי: "יש הרבה דיבורים על בנו של ביידן, שביידן ימנע את התביעה, והרבה אנשים רוצים לברר על זה, ככה שכל מה שתוכל לעשות בנוגע לתובע הכללי יהיה נהדר. ביידן הלך והתרברב בכך שהוא עצר את התביעה, כך שאם תוכל לבדוק את זה... זה נשמע לי נורא". יש לציין כי הדברים באו בתשובה לשאלה שהעלה נשיא אוקראינה בנוגע לסיוע הביטחוני.