נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר לאנשי המשלחת האמריקאית לאו"ם כי הוא רוצה לדעת מי סיפק לגורם המודיעיני שהתלונן נגדו את המידע על שיחתו עם נשיא אוקראינה, שהובילה לפתיחה בהליך הדחתו. כך דווח הערב (חמישי) ב"ניו יורק טיימס". עוד פורסם כי הנשיא האמריקאי אמר כי "מי שעשה את זה דומה למרגל. בעבר, היו מתמודדים עם מרגלים בדרך אחרת".



טראמפ שב והאשים את הדמוקרטים מוקדם יותר כי הם מנהלים נגדו ציד מכשפות. זאת לאחר  שיו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, הודיעה באופן רשמי על פתיחת הליך הדחה נגד טראמפ, בשל השיחה השנויה במחלוקת עם עמיתו האוקראיני ולודימיר זלנסקי.
פלוסי התייצבה מול העיתונאים שלשום בערב ובפנים עגומות הכריזה על פתיחת חקירת הדחה רשמית נגד הנשיא. "הפעולות של הנשיאות של טראמפ חשפו עובדות בלתי מכובדות לגבי בגידתו של הנשיא בשבועת התפקיד, בגידה בביטחון הלאומי ובגידה בהגינות של הבחירות שלנו", אמרה. "הנשיא חייב לתת דין וחשבון. אף אחד לא ניצב מעל החוק".

על אף שחברים במפלגה הדמוקרטית קראו לא פעם להתחיל בהדחה נגד טראמפ, במיוחד לאחר פרסום דוח החקירה של רוברט מולר על מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016,  פלוסי וראשי הדמוקרטים בקונגרס הסתייגו. זאת מחשש שלתהליך תהיה השפעה שלילית על מועמדי המפלגה בבחירות לנשיאות ולקונגרס בשנה הבאה.
אולם, המפנה הגיע בעקבות הפרסומים שטראמפ ניצל את שיחתו עם זלנסקי בסוף יולי, על מנת ללחוץ לכאורה על הנשיא האוקראיני לחדש את חקירת השחיתות נגד עסקיו במדינה של האנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, שמוביל בסקרים למועמדות המפלגה לנשיאות. בנוסף עלו טענות שטראמפ  גם הקפיא את הסיוע הצבאי לאוקראינה, בתור אמצעי לחץ. בעקבות זאת, גם חברי קונגרס דמוקרטים מתונים שינו את עמדתם וגבר הלחץ על פלוסי להכריז על פתיחת החקירה.
 כאשר פורסמו הדיווחים הראשונים על הכוונה לפתוח בתהליך ההדחה הבהיר טראמפ, השוהה בניו יורק לרגל עצרת האו"ם, כי אינו חושש . 
אולם,  מיד לאחר מסיבת העיתונאים של פלוסי הגיב הנשיא בציוץ נזעם בו כתב: "יום כזה חשוב באו"ם, כל כך הרבה עבודה וכל כך הרבה הצלחות, והדמוקרטים בכוונה צריכים להרוס את זה עם עוד חדשות זבל של ציד מכשפות. כל כך עצוב עבור המדינה שלנו!". בציוץ נוסף הוא כתב: "הטרדה נשיאותית!".
מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארתי,  תקף גם הוא את מנהיגת הדמוקרטים. "היא אולי יו"ר בית הנבחרים, אבל היא לא מדברת בשם אמריקה כאשר זה נוגע לעניין הזה", אמר. "היא לא יכולה להחליט באופן חד צדדי שאנחנו בחקירה על הדחה".
לפי פלוסי, שישה ראשי ועדות מפתח בבית הנבחרים ימשיכו בחקירות שהם מנהלים על התנהלות טראמפ ואנשי הממשל שלו, כאשר הפעם הדבר ייעשה במסגרת של הליך הדחה. לאחר מכן הם יעבירו את ההמלצות על מנת לקבוע אילו סעיפים יש לכלול בכתב ההדחה נגד טראמפ ואז תתקיים הצבעה במליאת בית הנבחרים.
אם יושג רוב, ההליך יעבור לסנאט, שם יתקיים משפט הדחה, בניהולו של נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס. לצורך הרשעה יש צורך ברוב של שני שלישים מהסנאטורים. אולם, הרפובליקנים מחזיקים ברוב ועל כן הסיכוי לכך קלוש. בכירי הרפובליקנים בסנאט מיהרו להבהיר שהם יכשילו כל ניסיון להדחה והזהירו את הדמוקרטים כי הם אלה שייפגעו מהתהליך.