שר החוץ ישראל כ"ץ נשא הלילה נאום בעצרת האו"ם בו התייחס לכמה נושאים, בהם המתיחות מול איראן וחמאס. "אני, ישראל כ"ץ, בן לניצולי השואה מאיר ומלכה כץ, גאה לעמוד כאן היום מעל במת האו"ם כשר החוץ של מדינת ישראל. עבורי, זהו רגע מאד מרגש", אמר בתחילת נאומו, "ישראל היא דמוקרטיה אמיתית עבור כל אזרחיה, יהודים ולא יהודים כאחד. אבל ישראל היא בראש ובראשונה מדינת הלאום של העם היהודי, מתוקף אלפי שנות היסטוריה יהודית וזכותו של העם היהודי למולדתו. בדיוק כפי שהחליט האו"ם לפני שבעים ושתיים שנה".

"מודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על החלטותיו להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את השגרירות וכן ברמת הגולן, וקורא לכל המדינות לנהוג בצורה הזו", הוסיף, "איש לא יוכל להפריד בין העם היהודי למולדתו ההיסטורית. ואיש לא יוכל להפריד בננו לבין ירושלים, בירתנו הנצחית". בהמשך דבריו התייחס לגופות החיילים ולאזרחים השבויים ברצועת עזה: "בעזה, ארגון הטרור חמאס מחזיק בשני אזרחים ישראלים אברהם מנגיסטו והישאם א-סעיד וגופותיהם של שני חיילים ישראלים, הדר גולדין ואורון שאול. אני קורא לאו"ם ליישם את החלטותיו בנושא ולמנוע ממדינות להעביר סיוע לעזה עד שחמאס יחזיר אותם למשפחותיהם".
"שמעתי את נשיא טורקיה תוקף אותנו בנאומו. אתה, שטובח בכורדים ותומך בחמאס אתה האחרון שיכול להטיף לנו. תתבייש. אתה לא הסולטן וטורקיה היא לא האימפריה העות'מאנית. איראן משתמשת בגרורותיה ברחבי העולם נגד ישראל ונגד מדינות נוספות במזרח התיכון. אני קורא לקהילה הבינלאומית לתמוך במדיניות הנשיא טראמפ להפעיל לחץ מקסימלי נגד איראן. זו הדרך לעצור אותם", אמר כ"ץ. הוא פנה להנהגה בטהרן באמצעות פתגם בפרסית, שמשמעותו: "לא סופרים את הציפורים עד לסוף הסתיו. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

צילום: רויטרס

"ראינו לאחרונה הסלמה חמורה בה טילים איראנים נורו מאיראן נגד מתקני נפט סעודים כדי לשבש את אספקת הנפט העולמית", ציין שר החוץ, "מתקפת טרור זו נגד ערב הסעודית נעשתה בפקודתו הישירה של מנהיג איראן עלי חמינאי. איראן היא מדינת הטרור הגדולה בעולם ותומכת הטרור הגדולה בעולם. אני קורא לקהילה הבינלאומית להתאחד כדי לעצור את איראן".
השר כ"ץ הוסיף בהתייחסותו לאיראן כי "העולם לא יכול להרשות לאיראן לפתח טילים בליסטיים ועל העולם לעצור את איראן מלתמוך בארגוני טרור ברחבי האזור. האו"ם חייב להכריז על חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניות כארגוני טרור".
שר החוץ סיפר על יוזמה שלו ושל ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "בשנים האחרונות, ראש הממשלה נתניהו ואני פיתחנו את יוזמת 'המסילות לשלום' שתחבר את מדינות המפרץ במסילות רכבת דרך ירדן לנמל חיפה. יוזמה זו תאפשר להן גישה מהירה, קצרה ובטוחה יותר לים התיכון. בכוונתנו גם לחבר את הרשות הפלסטינית לפרויקט, אשר יביא לתנופת הכלכלה שלהם".
לדבריו, יש לישראל מדיניות ברורה לקדם את היחסים ונורמליזציה עם מדינות המפרץ. "אין לנו שום סכסוך עם מדינות המפרץ, ויש לנו אינטרסים ביטחוניים משותפים מול האיום האיראני, כמו גם בקידום יוזמות אזרחיות רבות", אמר כ"ץ.
הוא סיים את נאומו בברכה לחג ואמר "מאחר ואנו חוגגים בקרוב את ראש השנה היהודי, ברצוני לסיים את דבריי בברכה היהודית המסורתית - לכולכם, לאזרחי ישראל ולעם היהודי ברחבי תבל: שנה טובה ומתוקה".