"לקוריאה הצפונית אין שום כוונה לוותר על הנשק הגרעיני שלה, ופיונגיאנג מרוויחה זמן חשוב בעיכוב המגעים שלה עם וושינגטון", אמר יועצו המודח לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ון בולטון בנאום שנשא היום (שני). "זה ברור שקוריאה הצפונית לא ביצעה החלטה אסטרטגית לוותר על נשקה הגרעיני. למעשה, אני שחושב שההפך הוא הנכון", הוסיף.



בולטון, שהודח לא מזמן על ידי טראמפ בשל, על פי דיווחים, נקיטת עמדה מנוגדת וקשוחה יותר כלפי יחסי החוץ הביטחוניים של ארצות הברית משל הנשיא, ונשא דברים אלו במרכז וושינגטון ללימודים בינלאומיים ואסטרטגיים. "תחת הנסיבות הקיימות, קים ג'ונג און לעולם לא יוותר בעצמו על הנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית", הוסיף בולטון.



בעת פיטוריו של היועץ לשעבר לביטחון לאומי, טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "לא מסכים נחרצות עם רבות מהצעותיו על שולחן הקבינט". כזכור, טראמפ היה זה שניהל את מערכת היחסים הקרובה ביותר עם מנהיגה של קוריאה הצפונית, און, מזה שנים ואף נפגש עימו בקוריאה על מנת לדון במתווה להסכם בו המדינה הקומוניסטית תוותר על מאמציה להשגת נשק גרעיני מתקדם.



בולטון, שהיה האדם השלישי אותו מינה טראמפ לתפקיד היועץ לביטחון לאומי, דחק בנשיא טראמפ לשמור על הלחץ המתון אותו הפעילה ארצות הברית על קוריאה הצפונית, למרות קיומם של המאמצים הדיפלומטיים. "כעת אנו נמצאים במלחמת מוחות עם קוריאה הצפונית", הוסיף בולטון בנאומו. "הם רוצים פיסה ממשהו שאסור לנו לתת להם".