קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (רביעי) טיל בלתי מזוהה - כך דווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ", על פי הדיווח, בצבא קוריאה הדרומית טענו כי הטיל שוגר מאזור וונסאן במחוז קאנגוון לכיוון מזרח, אל הים. מאוחר יותר אמר דובר ממשלת יפן כי הטיל נפל במים הטריטוריאליים של המדינה, והוסיף כי לא ידוע על נזק לכלי טיס או אוניות באזור. ראש ממשלת יפן, אבה שינזו, גינה את שיגור הטילים הלא מזוהים הלילה על ידי צפון קוריאה ואמר כי "זו הפרה של תקנות האו"ם". 



בקוריאה הדרומית טוענים כי ייתכן ומדובר בניסוי של טיל בליסטי ששוגר מצוללת. המועצה לביטחון לאומי של המדינה הביעה דאגה משיגור הטיל לפני תחילת השיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון.



בתחילת השבוע האשימה המדינה המבודדת את ארצות הברית בכישלון חידוש המגעים בין המדינות, יותר משנה לאחר פגישתו הראשונה של הנשיא דונלד טראמפ עם מנהיג המדינה, קים ג'ונג און. קוריאה הצפונית אמרה החודש כי בכוונתה לחדש את שיחות המשא ומתן עם וושינגטון כבר בחודש ספטמבר, אך בתנאי שממשל טראמפ יגיע ב"גישה חדשה".

דונלד טראמפ עם ההסכם שנחתם עם קוריאה הצפונית. צילום" AFP
דונלד טראמפ עם ההסכם שנחתם עם קוריאה הצפונית. צילום" AFP


ג'ון בולטון, היועץ לבטחון לאומי לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ, אמר כי "לקוריאה הצפונית אין שום כוונה לוותר על הנשק הגרעיני שלה, ופיונגיאנג מרוויחה זמן חשוב בעיכוב המגעים שלה עם וושינגטון. זה ברור שקוריאה הצפונית לא ביצעה החלטה אסטרטגית לוותר על נשקה הגרעיני. למעשה, אני שחושב שההפך הוא הנכון", הוסיף.
 
בולטון, שהודח לא מזמן על ידי טראמפ בשל, על פי דיווחים, נקיטת עמדה מנוגדת וקשוחה יותר כלפי יחסי החוץ הביטחוניים של ארצות הברית משל הנשיא, נשא דברים אלו במרכז וושינגטון ללימודים בינלאומיים ואסטרטגיים. "תחת הנסיבות הקיימות, קים ג'ונג און לעולם לא יוותר בעצמו על הנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית", הוסיף בולטון.

ג'ון בולטון. צילום: רויטרס
ג'ון בולטון. צילום: רויטרס