אחרי דיווחים על פניות לאוקראינה ואוסטרליה, עתה גם בריטניה: עיתון הטיימס הלונדוני מדווח הערב (רביעי) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פנה בחודש יולי האחרון לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, וניסה לשכנעו להעביר מידע שיפגע בעבודתו של החוקר המיוחד רוברט מולר, שחקר את קשרי סביבת טראמפ עם ממשל רוסיה.



על פי הדיווח, טראמפ פנה לג'ונסון וביקש ממנו גישה לחומרי מודיעין בריטי, שיעזרו לפגוע בדוח ובאמינותו. בנוסף לכך, על פי הדיווח, טראמפ אף שלח את התובע הכללי של ארצות הברית, ויליאם בר, לפגישת ראשי המודיעין של ברית "חמשת העיניים" - ארה"ב, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד, שם הוא חזר על בקשתו. יש לציין כי פרטים רבים מדוח מולר מבוססים על דוח של איש קהילת המודיעין הבריטית.



שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, הגיב לדיווח ואמר כי "ראש הממשלה לא עומד להתייחס לשיחות שקיים בפרטיות עם נשיא ארצות הברית, אבל אני יכול להבטיח שלא ראש הממשלה, ולא אף אדם בממשלתו יפעל בדרך המתוארת, זה לא מקובל, זה לא ייקרה וזה לא קרה".



במקביל לכך, הודיעו חברי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס כי בכוונתם לדרוש מהבית הלבן מסמכים נוספים בפרשת "אוקראינה-גייט", תוך שהם טוענים כי בבית הלבן נמנעים מלספק לקונגרס פרטים חשובים לחקירת הפרשה שמטלטלת את ממשל טראמפ, והובילה לפתיחת הליכי הדחה נגדו. "התעלמות הבוטה של הבית הלבן מבקשות חוזרות ונשנות, בצירוף האזהרות הדחופות והחדות של המפקח לענייני מודיעין בנוגע לחומרת ההאשמות, הותירו אותנו ללא ברירה אלא להגיד צו הבאה רשמי", אמר ראש ועדת הפיקוח של הקונגרס אלייזה קומינגז.