משלחת של בכירי הטליבאן נפגשה היום (חמישי) עם הנציג האמריקאי המיוחד באפגניסטן, זלמאי חלילזאד, בפקיסטן, כך אמרו שני גורמים לסוכנות הידיעות רויטרס. מדובר בפגישה הראשונה מאז שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עצר את המשא ומתן בין הצדדים בחודש שעבר.

גורם פקיסטני בכיר שצוטט ברויטרס אמר כי "אנשי הטליבאן קיימו פגישה עם הנציג האמריקאי. כל מה שאני יכול לומר לכם הוא שפקיסטן מילאה תפקיד גדול בתהליך הזה, כדי לשכנע את הצדדים כמה חשוב הוא יהיה עבור השגת השלום". 
גורם נוסף שצוטט ברויטרס אישר כי הפגישה התקיימה. שני המקורות אמרו כי היא נמשכה למעלה משעה ולא כללה משא ומתן רשמי בין הצדדים, אלא ניסיון לבנות אמון מחודש בין האמריקאים לארגון האפגני.

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס


כזכור, בחודש שעבר הודיע נשיא ארצות הברית בחשבון הטוויטר שלו כי שיחות שלום שהיו אמורות להתנהל עם בכירי הטליבאן בקמפ דיוויד, בוטלו בעקבות פיגוע בקאבול שגבה את חייו של חייל אמריקאי. "מנהיגי טליבאן המרכזיים, ונשיא אפגניסטן, היו אמורים להיפגש איתי בסתר בקמפ דיוויד ביום ראשון", צייץ אז טראמפ, "למרבה הצער בניסיון למנף את עצמם, הם הודו במתקפה בקאבול שהרגה את אחד החיילים הנהדרים שלנו, ו-11 אנשים אחרים. אני מיד ביטלתי את הפגישה ואת שיחות המשא ומתן לשלום".
עוד כתב כי "איזה סוג של אנשים יהרוג כל כך הרבה כדי לחזק לכאורה את העמדת המיקוח שלהם? הם לא חיזקו את עמדתם, הם רק החמירו. אם הם לא יכולים להסכים להפסקת אש במהלך שיחוות השלום החשובות הללו, ואפילו מוכנים להרוג 12 אנשים חפים מפשע, סביר להניח שלא יהיה להם הכוח לנהל משא ומתן על הסכם משמעותי. כמה עשורים נוספים הם יהיו מוכנים להילחם?".