בצל הימשכותן של ההפגנות האלימות בהונג-קונג, ראש הרשות המבצעת של האזור המנהלי המיוחד של סין, קארי לאם, תקיים היום (שישי) מסיבת עיתונאים, בה היא צפויה להכריז על איסור עטיית מסכות פנים בעצרות ציבוריות החל מהלילה. 

שני גורמים שצוטטו ברויטרס אמרו אתמול כי הממשלה צפויה לדון בחקיקת חוקי חירום גורפים, בעקבות המצב, שיכללו איסור על עטיית מסכות פנים בהפגנות, מה שנועד למנוע ממפגינים לנקוט באלימות תוך הסתרת פניהם.

ההחלטה התקבלה שלושה ימים לאחר שהמשטרה המקומית ירתה למוות בצעיר מקומי במהלך מחאה שבה זרקו מפגינים פצצות דלק לעבר השוטרים. האלימות התפשטה ברחבי נמל העיר ועד קוואלון בהפגנה שהפכה להיות אירוע המחאה האלים ביותר מאז תחילת ההפגנות לפני כארבעה חודשים. באירוע נפצעו 15 בני אדם נוספים.
מפגין בהונג קונג. צילום: רויטרס
מפגין בהונג קונג. צילום: רויטרס
עיתונים מקומיים בסין ובהונג קונג לצד שידורי טלוויזיה דיווחו על לפחות אדם אחד שנפגע בחזה על ידי שוטרים שירו כדורים חיים. במשטרה המקומית בהונג קונג לא התייחסו לבקשות התגובה, או הגיבו באופן רשמי לדיווחים האלו, אך יצאו בהודעה רשמית בה הודו שאכן השתמשו באש חיה, אך לא לעבר מטרות אדם אלא לשם הרתעה.
 
הונג קונג נמצאת במתח רב מזה שבועות רבים, עם הפגנות אלימות לרוב, בזמן שהרשויות מנסות להרגיע את המפגינים. המצב המתוח מגיע כתוספת על רקע הקושי בביסוס הסכם הסחר בין סין וארצות הברית, והכלכלה הסינית שמאטה ונחלשת בעקבות זאת.