מרגלת או עלילת שווא: משמרות המהפכה עצרו את העיתונאית הרוסיה יוליה יוזיק, בחשד לריגול לטובת ישראל, כך דיווחה הבוקר (שישי) סוכנות הידיעות הרוסית TASS. על פי דיווח הסוכנות הרוסית, יוזיק, שעבדה בעבר ככתבת באיראן, עוכבה בשדה התעופה בטהרן על ידי חברי משמרות המהפכה לאחר שטסה לאיראן מרוסיה, והיא מואשמת בשיתוף פעולה עם המודיעין הישראלי.



מהשגרירות הרוסית בטהרן נמסר כי הם מודעים למעצר, ובשלב זה מנסים להגיע לפרטי המידע. רק לפני יומיים דיווחו הרשויות באיראן כי בית המשפט במדינה דן למוות צעיר שעבד במשרד ההגנה האיראני באשמת ריגול לארצות הברית. כמו כן איראן עצרה אזרחים רבים ממדינות שונות בשנים האחרונות באשמת ריגול, בהם עיתונאים, פעילי סביבה ועוד.



כלי תקשורת באיראן דיווחו כי העיתונאית יצרה קשר עם בני משפחתה במוסקבה למשך דקה אחת מאז מעצרה. בשיחה אמרה כי היא עצורה בהפרדה מתחת לאדמה, וכי היא תובא למשפט בשבת.



יוליה יוזיק באיראן, צילום מחשבון האינסטגרם



ידידה של העיתונאית, בוריס חווסקי, כתב בפייסבוק שלו כי "יוליה עבדה כעיתונאית לפני כמה שנים באיראן. לפני תקופה הוזמנה לאיראן ולאחר מכן טסה שוב לטהרן, ומייד עם הגעתה אנשי הביטחון בשדה התעופה החרימו את הדרכון שלה והיא נעצרה על ידי כח של משמרות המהפכה, שעות ספורות לאחר שהגיעה למלון".



לפי עדויות, אנשי המודיעין במשמרות המהפכה שברו את הדלת במלון בו שהתה ועצרו אותה. גם בתה של העיתונאית אישרה בפייסבוק שלה כי אמה עצורה באיראן. במידה ותורשע, היא צפויה למאסר של עד 10 שנות מאסר בפועל.

כזכור, ראש המודיעין האיראני, חוסיין טאאב, טען אתמול כי איראן סיכלה ניסיונות של ישראל ומדינות ערביות להתנקש בחייו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני. לפי טאאב, מאחורי נסיון הסיכול עומדת מדינת ישראל כאשר לצידה גם מדינות ערביות, וכי התוכנית הוכנה מזה שנים אך היא סוכלה, ואף כל חברי צוות החיסול נעצרו.



ראש המודיעין הוסיף כי לאחר שחוליית החיסול נכנסה לאיראן, הם רכשו בית סמוך למקום בו עתיד היה להתקיים טקס לזכרו של אביו של סולימאני. לאחר שהתיישבו במקום, הכין הצוות 500 קילוגרם של חומר נפץ, ותכנן למקם אותו מתחת למבנה בו נערך הטקס כאשר התוכנית הייתה אמורה לצאת לפועל בזמן שסולימאני נוכח במבנה.