פרשת "אוקראינה גייט": איש מודיעין נוסף, שני במספר, שוקל להגיש תלונה של חושף שחיתויות בפרשת "אוקראינה-גייט" ולהעיד בפני הקונגרס, כך דווח הלילה (בין שישי לשבת) ב"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, המסתמך על שני גורמים המעורים בפרטים, לאותו גורם יש מידע ישיר בנוגע לשיחת הטלפון שנטען כי התקיימה בחודש יולי בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לבין מקבילו האוקראיני ולדימיר זלנסקי.
עוד דווח כי הגורם המודיעיני, שהיה בין אלה שרואיינו על ידי המפקח הכללי של סוכנויות המודיעין, מייקל אטקינסון, מחזיק במידע רב ומעמיק יותר משל קודמו. עדכן לפני כן אטקינסון עדכן את המחוקקים לגבי הדרך בה הוא אימת את הדוח של איש המודיעין הראשון שהגיש את התלונה. עם זאת, לא ברור האם חשף בפניהם כי יש גורם נוסף ששוקל להעיד באותה הפרשה. תלונה שנייה, מאדם שהיה קרוב יותר אל האירועים, עשויה להוסיף לאמינות הטענה של איש המודיעין הראשון. בנוסף, תמליל השיחה בין טראמפ לזלנסקי שפורסמה על ידי הבית הלבן, הציג גם הוא תמונה לפיה הנשיא האמריקאי הפעיל לחץ על אוקראינה.
בתוך כך, מוקדם יותר הלילה דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי שלוש ועדות בבית הנבחרים דורשות מהבית הלבן להציג מסמכים במסגרת החקירה. יו"ר ועדת המודיעין, אדם שיף, מסר: "טראמפ העמיד אותנו ואת האומה במצב זה. מעשיו לא הותירו לנו ברירה, אלא להוציא את הזימון".

כזכור, מוקדם יותר השבוע דווח כי דיפלומטים אמריקאים בכירים המשרתים באוקראינה ניסחו הצהרה עבור נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, שתחייב את מדינתו לחקור את יריביו הפוליטיים של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. על פי הדיווח, טיוטת ההצהרה נערכה בחודש אוגוסט על ידי השגריר באיחוד האירופי, גורדון סונלנד, והשליח האמריקאי לאוקראינה, קורט ווקר. העבודה על ההצהרה היא עדות חדשה לאופן בו טראמפ עסק בתאוריות קונספירציה הקשורות לאוקראינה, במטרה להניע דיפלומטים בכירים לכופף את מדיניות החוץ של המדינה לטובת סדר היום הפוליטי שלו, לאחר השיחה שקיים בסוף חודש יולי עם מקבילו האוקראיני. 
עוד דווח ברשת CNN כי בקשתו של טראמפ לחקור את ג'ו ביידן ובנו הגיעה לאחר שטראמפ כבר שוחח בחודש יוני עם נשיא סין שי ג'ינפינג על הנושא. על פי הדיווח, טראמפ הבטיח לא לבקר את הממשל הסיני ביחס להונג קונג בשל שיחות הסחר בין הצדדים. בנוסף, פורסם ברויטרס כי בפנטגון טוענים כי אף אחד במשרד הביטחון האמריקאי לא האזין לשיחות הטלפון שהתקיימו בחודש יולי האחרון בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלינסקי. שיחות אלו, כאמור, הן סיבת המפתח להליך ההדחה המתגבש בימים אלו בקונגרס נגד הנשיא טראמפ ומהוות תשתית לפרשת הנקראת פרשת "אוקראינה-גייט".
המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית ונציגיה בקונגרס מאשימים את הנשיא בשימוש בסיוע של צבא ארצות הברית כתמריץ לעזרה מטעם אוקראינה והעומד בראשה, זלינסקי, בחקירת עסקיו של המתמודד הדמוקרטי ויריבו של טראמפ ג'ו ביידן לקראת הבחירות הצפויות להתרחש בנובמבר 2020. השיחה, ומי מטעמו של ממשל טראמפ שהיה מעורב בה ושר החוץ מייק פומפאו, הפכו לעניין בעל חשיבות דחופה לקונגרס האמריקאי.