האופוזיציה הרפובליקנית והימין הקיצוני בצרפת דרשו את התפטרותו של שר הפנים, כריסטוף קסטאנר, והקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, בעקבות פרשת הרצח שבוצע על ידי עובד משטרה בלב המטה הכללי של משטרת פריז.



שר הפנים הצרפתי כריסטוף קסטאנר. צילום: רויטרס
שר הפנים הצרפתי כריסטוף קסטאנר. צילום: רויטרס


התקיפה אירעה ביום חמישי בצהריים, כאשר מיקאל הרפון, איש מחשבים שעבד במטה המשטרה בפריז, החל לדקור את עמיתיו באזור מאובטח של התחנה. תחילה דקר למוות שלושה שוטרים בקומה הראשונה. בהמשך ניסה לרדת לקומת הקרקע אך נתקל בגרם המדרגות בשתי עובדות מנהלה, הוא רצח אחת מהן ופצע קשה את השנייה.

התובע הכללי לענייני טרור בפריז, ז'אן פרנסואה ריקאר, אמר כי פרשת הרצח המרובע במטה הכללי של משטרת פריז נחקרת עכשיו כאירוע טרור, זאת משום שהמבצע תכנן את מעשיו מראש ועבר הקצנה אסלאמית. מהחקירה עלה כי חצי שעה לפני המקרה, שלח הרפון מסרון לאשתו ובו מסר על כוונתו להקריב את חייו. "אללה אכבר". הוא כתב ונענה "הישמע לנביא מוחמד". הוא יצא מן המשרד וקנה סכין מתכת, חזר למטה ורצח ארבעה שוטרים במשך שבע דקות בלבד. 
החקירה בפרשת הטבח במטה הכללי של משטרת פריז העלתה כי הרפון, שהועסק באגף המודיעין מזה שש עשרה שנים, התאסלם כבר ב-2008, ותמך במתקפת הטרור ובטבח בשבועון "שרלי הבדו" בפריז ב-2015, ומזה כמה שבועות סרב ללחוץ יד לנשים. למרות זאת, קיבל את הסיווג הביטחוני הגבוה ביותר.  תחילה נפתחה חקירה בפרשה על ידי היחידה הפלילית באשמת רצח בכוונת תחילה, כשההשערה המובילה היא, כי מדובר בהתקף טירוף או הצטברות של אי שביעות רצון במקום העבודה, אך לאחר יממה הועברה החקירה לתביעה המיוחדת לענייני טרור.