הולכת ומתגברת מחאת האזרחים נגד הממשל בבגדד: מניין ההרוגים מההפגנות המתמשכות מזה חמישה ימים נגד הממשל בעיראק עלה לכ-100, כשמספר הפצועים עומד על כ-4,000. כך דיווחה הוועדה לזכויות האדם של הפרלמנט במדינה. 
 
על פי הדיווחים, כוחות הביטחון הגיבו בירי של תותחי מים, גז מדמיע וכדורי גומי, כדי לבלום את אלפי המפגינים שיצאו להפגין באזורים שונים במדינה כנגד שחיתות, אבטלה ושירותים ציבוריים ירודים, אולם בשלב מסויים עברו לירי מנשק חי. בימים האחרונים הוחמרה המתיחות כתוצאה מהפסקה כמעט מוחלטת של רשת האינטרנט במדינה, כאשר הרשויות מבקשות למנוע ממפגינים לתקשר זה עם זה או לפרסם תמונות מההפגנות הכאוטיות ברשת.

ההפגנות האלימות בעיראק. צילום: רויטרס

 
"הממשלה והצדדים הפוליטיים לא מילאו את דרישות העם להילחם בשחיתות", אמר סיסטני, איש דת קשיש ובעל השפעה, בהצהרה שהכירה בזכויותיהם של המפגינים. ההפגנות עד כה מובלות בעיקר על ידי גברים צעירים הטוענים כי המדינה שוללת מהם משרות בגלל שחיתות בצמרת, והן נתפסות כאתגר הגדול הראשון של ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, כמעט שנה מאז עלה לשלטון. הכאוס בעיר הבירה אף גרם לך שמושב חירום של הפרלמנט לא הצליח להתקיים כמתוכנן בשבת אחר הצהריים.