נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר במהלך שיחה עם רפובליקנים ביום שישי האחרון, כי ערך את השיחה עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, בגלל בקשתו של שר האנרגיה בממשלו, ריק פרי, למרות שכלל לא היה מעוניין לבצע אותה, כך דיווח הלילה (ראשון) האתר axios. לטענת הנוכחים בשיחה טראמפ שב וטען כי לא הייתה כל בעיה בשיחתו עם זלנסקי. 

"לא הרבה אנשים יודעים זאת, אבל אפילו לא רציתי לבצע את השיחה", אמר טראמפ, "הסיבה היחידה שהתקשרתי הייתה בגלל שריק ביקש ממני משה על LNG (גז טבעי נוזלי)". גורמים שונים טענו כי ייתכן והסיבה לכך שטראמפ אמר את הדברים היא ניסיונו להרחיק עצמו מאחריות לשיחה, זאת לאחר שבקונגרס החלה חקירה כנגד הנשיא האמריקאי בעקבות ניסיון לכאורה של טראמפ לשכנע את הנשיא האוקראיני לפתוח בבדיקה בנוגע למעורבותו של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, בעסקים באוקראינה. 

ריק פרי. קרדיט: רויטרס
גורם נוסף שהיה מעורב בשיחה אמר כי טראמפ ציין ש"יותר מזה ייצא בימים הקרובים", בהתייחסו לפרי. יש לציין כי בהודעות טקסט שפורסמו השבוע שנשלחו בין פקידי ממשל טראמפ ועוזר בכיר לזלנסקי, לא מוזכרים פרי או LNG. 

למרות שפרי היה מעורב במגעים עם אוקראינה בחודשים האחרונים, בוושינגטון פוסט דווח כי "לא התגלו שום ראיות לכך שפרי השתתף במאמץ ללחוץ על גורמים אוקראינים לחקור את ג'ו ביידן ובנו האנטר".