לאחר החלטתו מעוררת המחלוקת לסגת מסוריה ולאפשר לטורקיה לפתוח בפעולה צבאית במדינה, מגיב היום (שני) נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לביקורת. טראמפ צייץ בטוויטר כי השהות האמריקאית בסוריה הייתה ממושכת מדי ונטולת מטרה. "הגיע הזמן לצאת מהמלחמות האיסופיות והשבטיות האלה ולהחזיר את חיילינו הביתה", כתב.



טראמפ הוסיף ומתח ביקורת על מדינות אירופה: "כשהגעתי לוושינגטון, דאעש השתולל באזור. הבסנו אותו במהירות, ולכדנו אלפי לוחמי דאעש, בעיקר מאירופה. אבל אירופה לא רצתה אותם בחזרה, היא רצתה שנחזיק אותם בבתי כלא אמריקאים. אמרתי "לא, עשינו לכם טובה גדולה ועכשיו אתם רוצים שנחזיק אותם אצלנו בעלות אדירה?"". טראמפ סיים בהבטחה לחזור ולהביס את דאעש אם ישוב להוות איום. הוא לא התייחס בדבריו להפרת הברית עם המיליציות הכורדיות ולתגובתן החריפה.



כזכור, מוקדם יותר היום החליט טראמפ, בניגוד לעמדת בכירי הפנטגון, על שינוי מדיניות ונסיגה מהגבול הסורי ללא הבטחה טורקית להגנה על הכורדים. בשיחת טלפון עם ארדואן לא הביע התנגדות לכוונתה של טורקיה לפעול צבאית ב"אזור בטוח" בצפון-מזרח סוריה, ממזרח לנהר הפרת, אם כי אמר שהכוחות האמריקאים לא יקחו חלק בפעולה זו.