בכיר בממשל טראמפ דחה הלילה (בין שני לשלישי) את הדיווחים לפיהם טורקיה החלה בתקיפות בצפון סוריה, ואמר כי "נכון לעכשיו לא נראה שהחלה פלישה לסוריה". הבכיר הוסיף: "הכוחות האמריקנים לא יוסגו לחלוטין מסוריה, וכי 50 חיילים אמריקאים יוצבו במקום אחר במדינה".
עם זאת, משרד ההגנה בטורקיה מסר כי הושלמו כל ההכנות למבצע אפשרי נגד הכורדים בצפון-מזרח סוריה. ההודעה פורסמה בטוויטר המשרד, בה נמסר בנוסף כי הקמת רצועת ביטחון בגבול הסורי היא דבר חיוני שיתרום ליציבות באזור.
בתוך כך, הוושינגטון פוסט ציטט גורמים בכוחות הכורדים שהגדירו את ההחלטה האמריקאית כ"בגידה". בכיר בכוחות הכורדים אמר כי הוא מקווה שהמצב עוד ישתנה. לדבריו, נסיגה מוחלטת תשאירו אותם נתונים לחסדיהם של הטורקים שיפלשו מצפון, וכן של הכוחות הסורים בגיבוי רוסיה ואיראן שפועלים מדרום, וכן חשופים למאמצי ארגון המדינה האיסלאמית דאעש להתאושש מהמכה שחטף. בקואליציה הדמוקרטית הסורית ציינו כי "ההחלטה האמריקאית לנטוש את האזור - טראגית".

בשעות הערב דיווחו כוחות של מחתרת ה-YPG, הכוחות הכורדים הדמוקרטיים שפועלים בצפון סוריה, כי כוחות חיל האוויר של טורקיה החלו בתקיפת מוצבי הארגון, וזאת ככל הנראה כחלק ממהלך פתיחה של מבצע צבאי נרחב יותר של צבא סוריה באזור. עם זאת, גורמים בכוחות הכורדים הכחישו מתקפה שכוונה אליהם. 
כזכור, אתמול החליט טראמפ, בניגוד לעמדת בכירי הפנטגון, על שינוי מדיניות ונסיגה מהגבול הסורי ללא הבטחה טורקית להגנה על הכורדים. בשיחת טלפון עם ארדואן לא הביע התנגדות לכוונתה של טורקיה לפעול צבאית ב"אזור בטוח" בצפון-מזרח סוריה, ממזרח לנהר הפרת, אם כי אמר שהכוחות האמריקאים לא יקחו חלק בפעולה זו. מקורה של המחלוקת בין טורקיה לארצות הברית בסוגיית הפליטים הסורים.