כוחות הצבא הטורקי החלו הערב (שבת) בפעילות בצפון סוריה, ממזרח לנהר הפרת, במסגרת המבצע של טורקיה בצפון סוריה, כך הודיע הערב (שבת) משרד ההגנה באנקרה.
כזכור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ  אמר מוקדם יותר כי הוא "אינו תומך בהתקפה. הבהרתי לטורקיה שלדעתי מדובר ברעיון רע" . טראמפ שינה קודם מספר פעמים את גרסתו ואפילו איים ש"יהרוס" את כלכלתה של טורקיה אם זו תעז לפלוש לסוריה, לאחר שהוא הודיע על הוצאת החיילים האמריקאים משם. 
אולם, לא נראה שנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התרשם מדברי טראמפ. בציוץ בטוויטר בצהריים הוא הודיע על פתיחת מתקפה אווירית וירי ארטילרי נגד המיליציה הכורדית "יחידות הגנת העם". ארדואן  מסר כי שם המבצע הוא "מקור השלום".

פלישה טורקית קרקעית לצפון סוריה. צילום: רויטרס

צבא טורקיה הפגיז את הערים סרקניה (ראס אל עין) ואל עבאיאד. אלפים ברחו מאזור אל עבאיאד. הטורקים הפציצו עשרים גשרים. הכורדים מסרו על שני הרוגים ושני פצועים בהתקפה ליד ראס אל עין ועל נפגעים אזרחיים נוספים בתקיפות האחרות. לדבריהם הותקפו שש מטרות וזוהו 25  מטוסים טורקים.  דוברם אמד מוסא אמר: "אם ינסו לכבוש את אדמתנו ניאלץ להגן על עצמנו עד טיפת דמנו האחרונה. אנו מוכנים לכל סוג של לחימה" .
ביקורת בארה"ב על טראמפ ועל טורקיה, גם מצד רפובליקנים. הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם אמר, כי "הקונגרס האמריקני יגרום לטורקיה ולארדואן לשלם ביוקר על פעולתה. התפללו עבור בעלי בריתנו הכורדים שננטשו באופן מביש על ידי הממשל של טראמפ".
בעקבות המתקפה הטורקית  תתקיים ישיבה דחופה של מועצת הביטחון של האו"ם  לבקשת צרפת, גרמניה, בריטניה ופולין. בינתיים מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג הסתפק בתגובה פושרת שבה אמר כי הוא "סומך על טורקיה שתנהג באיפוק ושההישגים שנרשמו במלחמה נגד דאע"ש לא ייפגעו".
ביקורת נשמעה משורה של מדינות באירופה. צרפת גינתה בתוקף את התקיפה ונשיא נציבות האיחוד האירופי ז'אן קלוד יונקר איים שהאיחוד לא יעביר שום מימון לאזור החיץ שהטורקים רוצים ליצור. שר החוץ הגרמני הייקו מאס קרא לטורקיה להפסיק את ההתקפה והביע חשש כי זו תתרום לחזרת דאע"ש לזירה.  ואילו משרד החוץ ההולנדי  זימן  את השגריר הטורקי לשיחה , גינה את ההתקפה וקרא לטורקיה "לא להמשיך בדרך זו".