"נסייע הומניטרית לכורדים": ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף היום (חמישי) את טורקיה בעקבות פלישתה לצפון סוריה והמתקפה על הכוחות הכורדים באזור. "ישראל מגנה בתוקף את הפלישה הצבאית של טורקיה למחוזות הכורדים בסוריה ומזהירה מפני טיהור אתני של הכורדים ע״י טורקיה ועושי דברה", אמר נתניהו. "ישראל תעשה כל מאמץ להגיש סיוע הומניטרי לעם הכורדי האמיץ".



הבוקר, עם תחילת יומה השני של המתקפה הטורקית, דיווחה הממשלה באנקרה על תקיפת 181 מטרות ארטילריות מהאוויר. הטילים נורו מטורקיה לסוריה דרך העיר תל-עבייד הנמצאת על הגבול. טורקיה דיווחה על הריגתם של 109 לוחמים של המיליציות הכורדיות במהלך המתקפה עד כה.



טורקיה, החברה בברית נאט"ו, הצהירה כי בכוונתה לשמור על אזור בטוח שיאפשר חזרת מיליוני פליטים לסוריה. עם זאת, המעצמות חוששות כי הפעולה הטורקית תעמיק את הסכסוך בסוריה, ותאפשר לאסירי המדינה האסלאמית לנצל את הכאוס ולברוח מהמחנות.



נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, תוקף היום את האיחוד האירופי בעקבות הביקורת שנמתחה על המבצע הצבאי בו פתחה טורקיה בצפון מזרח סוריה. "אם אתם קוראים למבצע שלנו פלישה בלתי חוקית, אז למה שלא נפתח את שערינו ונשלח 3.6 מיליון פליטים סוריים לאירופה", אמר ארדואן.



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כינה את הפלישה הטורקית "רעיון גרוע" ואמר כי הוא אינו תומך בו. זאת, למרות שטראמפ היה זה שנתן אור ירוק לארדואן לפתוח במבצע, ואף הסיג את הכוחות האמריקאים מסוריה וספג ביקורות על כך שהפר ברית עם המיליציות הכורדיות, בין היתר גם מחברי מפלגתו שלו, המפלגה הרפובליקנית. היום תתכנס מועצת הביטחון האמריקאית לדיון בנושא, לבקשת מדינות אירופה-בריטניה, צרפת, גרמניה, בלגיה ופולין.



כזכור, לאחר הנסיגה האמריקאית מסוריה, בלילה בין שני לשלישי משרד ההגנה בטורקיה מסר כי הושלמו כל ההכנות למבצע אפשרי נגד הכורדים בצפון-מזרח סוריה. ההודעה פורסמה בטוויטר המשרד, בה נמסר בנוסף כי הקמת רצועת ביטחון בגבול הסורי היא דבר חיוני שיתרום ליציבות באזור.



בתוך כך, הוושינגטון פוסט ציטט גורמים בכוחות הכורדים שהגדירו את ההחלטה האמריקאית כ"בגידה". בכיר בכוחות הכורדים אמר כי הוא מקווה שהמצב עוד ישתנה. לדבריו, נסיגה מוחלטת תשאירו אותם נתונים לחסדיהם של הטורקים שיפלשו מצפון, וכן של הכוחות הסורים בגיבוי רוסיה ואיראן שפועלים מדרום, וכן חשופים למאמצי ארגון המדינה האיסלאמית דאעש להתאושש מהמכה שחטף. בקואליציה הדמוקרטית הסורית ציינו כי "ההחלטה האמריקאית לנטוש את האזור - טראגית".