יומיים אחרי הטבח בעיר האלה שבמזרח גרמניה, בו ניסה טרוריסט מהימין הקיצוני לפרוץ לבית כנסת במהלך תפילת יום כיפור, ולאחר שלא הצליח רצח שני עוברי אורח באזור, נחשפת זהות קורבנות האירוע. האישה שנרצחה סמוך לבית העלמין היהודי היא יאנה לאנג, חובבת מוזיקה בת 40 והצעיר שנרצח במסעדת קבבים מול בית הכנסת הוא קווין ס.



חבריה של לאנג סיפרו כי היא לא יכלה לעבוד בשל בעיות רפואיות, ועל כן הקדישה את חייה למוזיקה וקונצרטים. אחד האומנים האהובים עליה, הזמר הגרמני סטפן מרוס, ספד לה בחשבון הפייסבוק שלו וכתב כי "הטבח בהאלה קטף מאיתנו את אחת המעריצות הנאמנות שלנו", והוסיף כי היה ללאנג "ניצוץ לחיים". מנדי, אמו של קווין סיפרה כי הוא עבד כצייר באתר בניה סמוך למקום הפיגוע והוסיפה "כל חייו היו לפניו, אני לא יודעת איך אוכל להמשיך".



כזכור, במהלך תפילת יום הכיפורים ניסה סטפן באליט, לפרוץ לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה כשהוא חמוש ברובה ומטעני נפץ, אך אמצעי האבטחה במבנה הצליחו למנוע ממנו להיכנס ולטבוח במתפללים. לאחר שנכשל בכך, עבר היורה למסעדת "דונר" שבסמוך, פתח באש לעבר השוהים בה ונמלט מהמקום ברכב עד שנעצר.

על פי דיווחים בגרמניה, באליט, שהזדהה באינטרנט כ"אנון" התבטא רבות באופן אנטישמי, וטען כי "היהודים הם מקור לבעיות העולם", כתב סיסמאות ניאו-נאציות ואף היה מכחיש שואה. עוד טען היורה כי הפמיניזם אחראי לירידת אחוזי הילודה בעולם המערבי - ועל כן הן אחראיות לגל הפליטים והמהגרים באירופה. עם זאת הוא לא היה מוכר לגורמי המודיעין בגרמניה.