משרד המשפטים הגרמני אישר היום היום (שישי) כי סטפן באלייט, החשוד בביצוע מעשה הירי בבית הכנסת בעיר האלה במזרח גרמניה במהלך יום הכיפורים, הודה במעשיו, ואישר כי הרקע לפיגוע היה אנטישמי. הירי הביא למותם של שני אנשים ולפציעתם של שניים נוספים באורח קשה.



היום פורסמו שמותיהם של שני קורבנות הירי: יאנה לאנג, בת 40 שלא עבדה מסיבות רפואיות והקדישה את חייה למוזיקה וקונצרטים, וקווין ס., צעיר שעבד כצייר באתר בנייה.



כזכור, במהלך תפילת יום הכיפורים ניסה באלייט לפרוץ לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה כשהוא חמוש ברובה ומטעני נפץ, אך אמצעי האבטחה במבנה הצליחו למנוע ממנו להיכנס ולטבוח במתפללים. לאחר שנכשל בכך, עבר היורה למסעדת "דונר" שבסמוך, פתח באש לעבר השוהים בה ונמלט מהמקום ברכב עד שנעצר.

על פי דיווחים בגרמניה, באלייט, שהזדהה באינטרנט כ"אנון" התבטא רבות באופן אנטישמי, וטען כי "היהודים הם מקור לבעיות העולם", כתב סיסמאות ניאו-נאציות ואף היה מכחיש שואה. עוד טען היורה כי הפמיניזם אחראי לירידת אחוזי הילודה בעולם המערבי - ועל כן הן אחראיות לגל הפליטים והמהגרים באירופה. עם זאת הוא לא היה מוכר לגורמי המודיעין בגרמניה.