בית המשפט ברוסיה גזר על הישראלית נעמה יששכר שבע וחצי שנות מאסר. ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל רואה בחומרה את פסק הדין שניתן היום ברוסיה לאזרחית הישראלית, נעמה יששכר. מדובר בענישה כבדה חסרת פרופורציות כלפי צעירה ישראלית ללא עבר פלילי, אשר הייתה בטיסת מעבר בשדה התעופה במוסקבה, בדרכה לישראל. לצערנו, השלטונות הרוסיים לא נענו עד כה להפצרותנו לטפל במקרה בהלימה לנסיבות מעצרה". המשפחה: זה לא רציני, זה עונש לא מידתי, ניאבק ולא נרים ידיים!".

ומלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל באופן אישי בעניינה של נעמה יששכר בשבועות האחרונים. רה"מ נתניהו שוחח על כך עם הנשיא פוטין בביקורו בסוצ'י לפני מספר שבועות וחזר והעלה את הנושא בשיחתם הטלפונית השבוע. כמו כן, הרשויות בישראל פעלו בעניינה של יששכר במשך כל תקופת מעצרה. ישראל העבירה מסר ברור: הענישה שהתביעה הרוסית מבקשת אינה מידתית ואינה הולמת את אופי העבירה המיוחסת ליששכר".
"רה"מ נתניהו ביקש הקלה הן בעונש והן בתנאי החזקתה של נעמה. לצערנו, בקשות אלה עדיין לא נענו ע"י התביעה הרוסית. גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של בורקוב לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה. לאחר פגישתם של ראש הממשלה והנשיא פוטין בסוצ'י, התקשר ראש הממשלה לאימה של נעמה ועידכן אותה בשיחה. ראש הממשלה ומדינת ישראל ימשיכו לעשות כל מאמץ מול הרשויות ברוסיה כדי לשחרר את נעמה יששכר ולהשיבה לחיק משפחתה".
כאמור נתניהו פנה לפוטין במהלך שביקר בסוצ'י שבוע לפני הבחירות, וביקש ממנו לפעול לשחרור יששכר, זאת כאשר נדחתה פנייתה של רוסיה לישראל.  הגורמים הרוסיים הציעו לבצע עסקת חליפין ולהחזיר את יששכר לישראל בתמורה לשחרור האזרח הרוסי בשם אלכסיי בורקוב, שיושב בכלא הישראלי החל משנת 2015.

יששכר נעצרה בחודש אפריל האחרון כאשר עשתה את דרכה בחזרה מהודו לישראל ונחתה לעצירת ביניים בשדה התעופה במוסקבה, שם נמצאו בתיקה האישי תשעה גרם של חשיש הודי. לאורך תקופת המשפט היא הוחזקה בבית כלא במרחק של 70 קילומטר ממוסקבה.הדיון האחרון בעניינה של יששכר נקבע ליום כיפור, אליו הגיעה כשהיא מצויה בצום. נגד יששכר הוגש כתב אישום בגין סחר והברחת סמים. לפי החוק הרוסי עונש מעצר על עבירות מסוג זה יכול להגיע עד 10 שנות מאסר בפועל. התובע מבקש לגזור על נעמה 8 שנות מאסר.