ישראל כהן, דודה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שעצורה ברוסיה תקף היום (שישי) בראיו ןב"חדשות 13" את השלטונות במוסקבה על היחס שהם מעניקים לאחייניתו. "הייתי במוסקבה וראיתי את התהליך של להכניס אוכל לנעמה, זה היה מבייש", אמר, "הם עשו את המשפט בכוונה בתקופת החגים כדי שעורכי הדין היהודיים שלה לא יהיו איתה".
בנוסף, בערוץ ציטטו גורמים ישראלים בכירים שמסרו כי ההאקר הרוסי העצור בישראל, אלכסיי בורקוב, הודה בפני הקונסול הרוסי כי כוונתו הייתה שאם יודה בעבירות בפניו הוא יוסגר לרוסיה. עוד מסרו הבכירים הישראלים כי בורוקב קיבל מהאמריקנים הצעה לעיסקה, שבמסגרתה יוסגר לאמריקנים ויחשוף בפניהם את המידע שברשותו, כשבתמורה יקבל עונש מקל.

כמו כן, נחשף שלפני שנה וחצי ביקר בארץ התובע הרוסי והציע לממשלת ישראל עסקה, שלפיה כל ישראלי שמבצע עבירה ברוסיה ומוסגר לרוסיה אוטומטית, ירצה את העונש בישראל תמורת הסגרתו של בורקוב, אך ישראל סירבה להצעה. על פי ההערכרה, בורקוב היה קשור למעורבות של רוסיה בבחירות האחרונות בארצות הברית.





אמה יפה סיפרה על תחושותיה בראיון ל"חדשות 12": "היינו המומים. ידענו לפי כל מה שהלך בתקשורת היום שהיא הולכת לקבל גזר דין כבד, אמרתי לה שזו לא היא, שיש משהו בין שתי המדינות, אמרנו שנדאג לערער על זה. היא רעדה כעלה נידף, הגיע לכאן התובע הראשי של מוסקבה שקרא את כל התיק". 
היא ביקשה לשלוח מסר לראש הממשלה נתניהו, והתחננה שיסייע במאמצים לשחרורה: "אני מתחננת לפניך, אתה חייב להוציא אותה מכאן. היא חיה בתנאים לא תנאים, יש שם תיל וכלבים והיא נרדמת כשהיא שומעת דלתות ברזל נטרקות. היא יושבת עם פושעות, עם סוחרות סמים". היא הוסיפה כי היא מתקשה לחשוב על אפשרות של סכנת חיים לנעמה. "כמה אני יכולה לחזק אותה? המשפחה שלי באה והולכת, מנסים לחזק את שתינו", הוסיפה האם, "בבקשה נתניהו, שר החוץ ושר המשפטים, שחררו את נעמה, תחתמו על מה שצריך. בגלל שיש לה שתי אזרחויות אז הם תפסו אותה". 
לדבריה, בתה לא זוכה לזכויות בסיסיות של אסירים. "ביקשתי מהשופט לראות אותה והייתי צריכה להתחנן. אין לה טלפונים, אין גם חלופת מכתבים. מצבה הנפשי קשה", אמרה, "היא הייתה דרוכה מאוד, ניסיתי לשדר לה חוזק. אמרתי לה שזה לא משנה אם זו שנה או שבע או עשר, המקום שלה זה לא שם. בכל קנה מידה העונש לא משתווה למה שעשתה". 
"אני מקווה שיוציאו לי אותה מפה, היא לא תחזיק מעמד עוד הרבה זמן, אני בחוץ, בחופש, ואני גמורה", סיכמה האם, "המדיטציה שהיא עושה כל יום זה מה שעוזר לה, היא כל הזמן אומרת 'הם לא ישברו אותי'. אני יודעת שמנסים לעזור להוציא אותה משם אבל אני לא יודעת מה העמדה של ישראל. הבת שלי תשלם את המחיר".